Congres/symposium

Technologie en privacy: vertrouwen of wantrouwen?

woensdag 2 februari 2022
Online

Nieuwe technologieën worden door de één omarmd en door de ander vol argwaan bekeken. Ze kunnen een oplossing bieden bij bepaalde problemen, maar creëren ook weer nieuwe problemen. Want hoe moet er om worden gegaan met alle data die wordt verzameld? Wie kan deze data bekijken en wat betekent dit voor de privacy? Deze vragen ontstonden kort geleden ook nadat er scanners (personentellers) waren opgehangen in universiteitsgebouwen.

Deze vragen en nog veel meer komen aan bod in het symposium Technologie en privacy: vertrouwen of wantrouwen? Verschillende experts van de Universiteit Leiden spreken over nieuwe technologie en privacy. En in een paneldiscussie gaan panelleden met elkaar en met het publiek in discussie over de verschillende aspecten van nieuwe technologieën.

Het symposium wordt online gehouden en is voor iedereen toegankelijk. De voertaal is Engels. Volg het symposium op 2 februari om 13.00 uur op deze webpagina.

13:00

Opening door rector magnificus Hester Bijl

13:10

Introductie door dagvoorzitter dr. Pieter Slaman