Career Days FSW

dinsdag 1 februari 2022 - donderdag 3 februari 2022
Zaal

Online Career Days

Van 1-3 februari 2022 organiseert de Career Service FSW de online Career Days met als thema 'Duurzaamheid'. Gedurende 3 dagen worden er verschillende workshops en presentaties gegeven door verschillende Nederlandse en internationale alumni over hun werk in de duurzaamheid sector, hun loopbaanpad en hoe ze terugkijken op hun tijd aan de universiteit.
Luister naar hun ervaringen, krijg handige tips en maak kennis met interessante organisaties.

Studenten en alumni van alle faculteiten zijn welkom bij dit event!

Datum/tijdstip        Sprekers NL/EN
Di 1-2-2022
15.00-15.45                               Florian van Altena – Economic Policy Officer bij het Ministerie van Buitenlandse zaken
(Alumnus Political Sciences)
 EN
15.45-16.30 Emma Meuleman - HR Advisor Strategy met focus op duurzaamheid  + Environmental, Social and Corporate governance (ESG) bij SHELL
(Alumna Master Social and Organizational Psychology)
Hele dag   CV & LinkedIn profiel - checks door de Career Services  NL/EN

Woe 2-2-2022
13.30-15.00 Workshop CV & cover letter door Eva van der Meer Career Services   EN
16.30-17.15 Eva Schouten – Sustainability Consultant at The Terrace
(Alumna Cultural Anthropology)
Hele dag   CV & LinkedIn - profiel checks door de Career Services  NL/EN

Dond 3-2-2022
15.00-15.45 Ruth Pasternak – Projectleider Duurzaam Onderwijs bij SME
(Alumna Pedagogische Wetenschappen)
 NL
15.45-16.30 Workshop duurzaam vrijwilligerswerk - Lotte Burgmeijer, Incluzio Leiden en Fair Future Generators (Milieudefensie)  NL
16:30-16:55 Emma van Bree  – Senior beleidsmedewerker zero emissie (stads)logistiek bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, en Gemeenteraadslid voor GroenLinks in Leiden. (Alumna Cultural Anthropology)  NL
16.55-17.20

Chantal Blom – Environmental-Economic Researcher bij het Centraal Bureau voor de Statistiek
(Alumna Master Social and Organizational Psychology)

Hele dag CV & LinkedIn - profiel checks door de Career Services  NL/EN

Online CV & LinkedIn profiel checks

Verschillende tijdslots gedurende de dag
Ben je een student of afgestudeerde van de Faculteit der Sociale Wetenschappen? En wil je graag professionele feedback op je CV en LinkedIn profiel? Meld je dan aan voor deze 10 minuten online checks tijdens de Career Days over Duurzaamheid via het aanmeldformulier.

Voeg je CV in pdf en/of de url van je LinkedIn pagina bij!
Na registratie zal je geinformeerd worden over hoe er contact met je wordt opgenomen.

Meld je aan voor het event!

Let op!
Mochten de tijdslots volggeboekt zijn, kijk dan voor andere CV/LinkedIn check opties bij de Career Service van jouw faculteit!

Programma beschrijving

Deze presentatie wordt in het Engels gegeven. Meer informatie vind je op de Engelstalige website.

Deze sessie wordt in het Engels gegeven. Meer informatie vind je op de Engelstalige website.

Na een verkeerde studiekeuze (Gezondheidswetenschappen, ik was echt ongelukkig), heb ik met veel plezier Nederlandse taal en cultuur gestudeerd. Op een gegeven moment begon het te kriebelen en ben ik stage gaan lopen op de Finse ambassade in Brussel met als opdracht: beschrijf hoe vluchtelingen worden besproken in Europese kranten. Stage lopen was zo leuk dat ik daarna stage ben gaan lopen bij de ASN Bank. En dat wakkerde mijn passie en interesse voor duurzaamheid aan.
In mijn functie zorg ik ervoor dat er op zoveel mogelijk scholen in Nederland voorlichting wordt gegeven over duurzaamheid. Mijn werkdag is veelzijdig; van het trainen van docenten, tot gesprekken met gemeenten, tot het begeleiden van een Eco-team van 16 tieners op een Eco-School. Het contact met leerlingen, docenten, politici en het bedrijfsleven en het werken met een missie maakt mijn werk leuk.

Kom naar deze presentatie en Q&A met Ruth op donderdag 3 februari om 15.00 uur om meer te horen.

Wil jij op een toegankelijke manier ervaring opdoen met iets wat jij écht leuk vindt? Dan is vrijwillige inzet een slimme keuze! Lotte van Leiden Vrijwilligerswerk, het ondersteunende platform voor vrijwilligers en organisaties in Leiden, vertelt jullie hier meer over in deze workshop. Wat is vrijwillige inzet, wat haal jij eruit, en wat zijn de mogelijkheden? Ook op het gebied van duurzaamheid.
Lotte neemt een gastspreker mee van Milieudefensie en hun vrijwilligersproject Fair Future Generators. Met Fair Future Generators ga je de wereld verbeteren, en jezelf. Leer nieuwe vaardigheden en doe werkervaring op bij interessante organisaties in de milieu- en klimaatbeweging. Hoe? Ontdek het tijdens de workshop. Laat je inspireren en doe mee!
Neem alvast een kijkje op de sites: www.leidenvrijwilligerswerk.nl & Fair Future Generators: verbeter de wereld én jezelf — Milieudefensie.

Kom naar de sessie met Lotte en Fair Future Generators op donderdag 3 februari van 15.45 - 16.30 uur.

In mijn carrière is het belangrijkste doel om een ​​positieve impact op de wereld te hebben. Daarom ben ik bezig met de thema’s van elektrische voertuigen en laadinfrastructuur, aangezien de manier waarop we ons momenteel verplaatsen een enorme negatieve impact heeft op ons milieu. Dat doe ik op verschillende niveaus: bij het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en bij de gemeente Leiden.

Kom naar de sessie met Emma op donderdag  3 februari van 16:30-16:55.

Volg ons op Instagram!

Volg @study_careersupportfsw om op de hoogte te blijven van alle Student Support FSW activiteiten, workshops en initiatieven! We plaatsen hier maandelijks een overzicht van onze activiteiten en delen onder andere vacatures, studie- en carrière-tips in onze posts en stories!

@study_careersupportfsw