Themabijeenkomst Leiden Empowerment Fund

Being the first: het universiteitsbrede netwerk voor eerstegeneratiestudenten

donderdag 31 maart 2022
Serie
Being the First
Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden
Zaal
Na aanmelding krijg je informatie over de exacte locatie

In deze bijeenkomst vertelt Semiha Aydin over haar ervaringen als eerstegeneratiestudent. Zij was betrokken bij de ontwikkeling van het Pre-Study Programme (PSP) van de Faculteit Sociale Wetenschappen. Zij heeft onlangs haar PhD afgerond en ontving een beurs voor klinisch onderzoek.

Het PSP koppelt studenten van de Universiteit Leiden aan VWO'ers om hen een voorproefje te geven van hoe het is om aan de universiteit te studeren, en geeft hen handvatten voor zowel hun academische als persoonlijke ontwikkeling.

Ben je geïnteresseerd in haar verhaal en in het ontmoeten van andere eerstegeneratiestudenten? Kom dan naar deze bijeenkomst!

De voertaal van de bijeenkomst is afhankelijk van de voorkeuren die deelnemers doorgeven via het aanmeldformulier.

Kom je naar deze bijeenkomst? Meld je dan aan vóór 29 maart 17:00 uur

Aanmeldformulier

Sluit je aan bij ons netwerk

Ben je de eerste in je familie die naar de universiteit gaat? Wil je mensen ontmoeten vanuit de hele universiteit die in dezelfde situatie zitten, of hebben gezeten al jij, en de uitdagingen begrijpen waar jij voor staat? Sluit je dan aan bij het netwerk voor eerstegeneratiestudenten van de Universiteit Leiden!

Leiden Empowerment Fund

Met het Leiden Empowerment Fund project willen we kennis, kracht en vaardigheden delen en zetten we een universiteitsbreed netwerk op van eerstegeneratiestudenten en academici. Daarbij verbinden we wat er allemaal al is binnen de universiteit op dit gebied.We kijken er naar uit om jou te ontmoeten tijdens onze bijeenkomsten, die een informatief karakter hebben, maar ook de mogelijkheid bieden om elkaar te ontmoeten en ervaringen en behoeftes te delen.

Het Leiden Empowerment Fonds (LEF) is mogelijk gemaakt door de donateurs van het Leids Universitair Fonds en was een afscheidsgeschenk aan onze voormalige rector magnificus, Carel Stolker. De ondersteuning en uitvoering ligt bij het expertisebureau Diversiteit & Inclusie.

Meer informatie over het LEF

Contact

Heb je vragen, of kun je dit keer niet komen maar wil je wel op de hoogte gehouden worden over toekomstige bijeenkomsten? Stuur dan een berichtje naar firstgenstudents@bb.leidenuniv.nl.

Video

Deze bijeenkost is mogelijk gemaakt door de donoren van het Leids Universiteits Fonds/Leiden Empowerment Fund