IMAGINARY De pracht & kracht van wiskunde

donderdag 2 juni 2022 - maandag 25 juli 2022
Gesloten op weekend- en feestdagen
Oude UB
Rapenburg 70
2311 EZ Leiden
Wiskunde is niet alleen een krachtige tool, wiskunde kan ook heel mooi zijn. Dat is wat de IMAGINARY tentoonstelling de komende twee jaar wil laten zien in Nederland en Vlaanderen. Vanaf 2 juni is de tentoonstelling te zien in Leiden, grijp die kans en kom langs!

Op de locatie komen gratis rondleidingen voor schoolklassen en andere belangstellenden. De tentoonstelling omvat talrijke topkwaliteit-posters, een reeks 3D-objecten, puzzelopstellingen en meerdere interactieve apps waar je als bezoeker mee aan de slag kunt gaan via grote touchscreens.

Wiskunde: verrassend divers, aansprekend mooi en verbluffende toepassingen!

De nieuwe tentoonstelling in Nederland wordt georganiseerd door Platform Wiskunde Nederland in samenwerking met Nederlandse universiteiten en ondersteund door partnerorganisaties. De tentoonstelling loopt gelijktijdig in Vlaanderen, waar het Platform Wiskunde Vlaanderen de drijvende kracht is.

De tentoonstelling in Leiden is te bezoeken vanaf 2 juni in de Oude Universiteitsbibliotheek, Rapenburg 70. De tentoonstelling loopt daar tot 25 juli. De doelgroep voor schoolbezoeken is met name de bovenbouw van havo en vwo.

Boek een schoolbezoek

Schrijf je klas in voor een schoolbezoek

Schoolbezoek boeken