Leidse Markt

Leidse markt tegen snelle mode

donderdag 24 maart 2022
Wibar Leiden, Willem Barentzstraat 39
Leiden

Upcycle je oude t-shirts met een zeefdruk onder het genot van een biertje, verse pizza en live muziek! Of shop verschillende slow fashion en vintage merken.

Na het grote succes van de eerste editie is het dit jaar tijd voor het vervolg: de tweede editie van de Leidse Markt tegen Snelle mode! In de Wibar in Leiden kunnen bezoekers onder het genot van een koud biertje en een verse pizza uit de steenoven verschillende slow fashion en vintage kledingmerken shoppen. Upcycle je oude t-shirts met de zeefdruk van kunstcollectief Roem en geef je kleding een tweede leven! Of pimp kleding van de kringloop naast de Wibar. Ook zal er live muziek worden gedraaid.

De Leidse Markt tegen Snelle Mode is opgezet door Laura, Dieuwertje en Nina, drie studenten uit Leiden met passie voor mode en milieu.

In 2020 wonnen zij de Snouck Hurgonjeprijs met hun initiatief de Leidse Dag tegen Snelle Mode. Zij hopen daarmee meer bewustzijn onder studenten te creëren over het belang van duurzame kleding. Ze willen studenten bij elkaar brengen op deze leuke en interactieve dag. Vandaag organiseren zij de tweede editie van de Leidse dag tegen Snelle Mode, dit keer in de vorm van een markt met allemaal leuke activiteiten rondom slow fashion.

Deze activiteit is Nederlandstalig. Meer informatie op de website.