Uitgesteld: Online boeklancering 'Crisis and change in European Union foreign policy'

woensdag 20 april 2022
Bezoekadres
Crisis and change in European Union foreign policy

De boekpresentatie is helaas uitgesteld. De nieuwe datum wordt zo spoedig mogelijk op de website geplaatst.

Tijdens deze boekpresentatie en paneldiscussie gaat Nikki Ikani in op haar recente boek ‘Crisis and change in European Union Foreign Policy’.

Het boek centraliseert een reeks vragen: wat gebeurt er met de regelingen van het Europese buitenlands beleid na een crisis? Verandert het buitenlands beleid van de EU daardoor en zo ja, hoe en door wie precies? En cruciaal: veranderen de dingen echt? In het boek bestudeert Ikani de besluitvormingsprocessen van de Europese Unie, om erachter te komen welke factoren bepalen of en hoe de EU besluit haar buitenlands beleid na een crisis te wijzigen.

Met de bevindingen van dit boek als uitgangspunt, zal het panel ingaan op de huidige oorlog in Oekraïne, de strategische gevolgen ervan voor de Unie en hoe deze het Europese buitenlands en defensiebeleid in de komende tijd kan beïnvloeden.

Dit is een Engelstalig evenement, meer informatie op de Engelse pagina.

Dit evenement is georganiseerd door Manchester University Press.