Voorlichtingsbijeenkomst

Sterrenwachtlaan 11
2311 GW Leiden

Nationale DenkTank

De Nationale DenkTank gelooft dat jonge denkers en doeners bij uitstek geschikt zijn om de Nederlandse maatschappij vooruit te helpen. Daartoe organiseren zij een jaarlijkse DenkTank waarin 20 studenten, recent afgestudeerden en promovendi een actueel maatschappelijk probleem te lijf gaan.

Afgelopen jaar was het thema Onderwijsheid. Hoe kan het dat bijna alle Nederlandse scholen aan de wettelijke minimumeisen voldoen, terwijl een kwart van de kinderen de middelbare school verlaat zonder zelfredzaam te zijn én Nederland internationaal tot de grootste dalers op lees- en rekenvaardigheid behoort? Voor dit soort vraagstukken zocht de DenkTank concrete oplossingen.

Kom langs!

Ben je een laatstejaars bachelorstudent, masterstudent, pas afgestudeerde of promovendus? En ben je benieuwd wat de Leidse deelnemers allemaal te zeggen hebben? Of wil je misschien solliciteren voor een plekje van de DenkTank van 2022 en heb je vragen voor de deelnemers? Meld je dan aan voor de presentatiemidag van de Nationale DenkTank op 8 april.

Twee Leidse alumni vertellen die dag over hun ervaringen, welke oplossingen ze hebben bedacht en wat daar concreet mee gaat gebeuren. Er is genoeg ruimte om vragen te stellen en met de deelnemers in discussie te gaan. Dit vindt plaats om 16:30 (inloop vanaf 16:15) in de Oude Sterrewacht in Leiden.

Interesse in deelname aan de Nationale DenkTank 2022 of nieuwsgierig naar het onderzoek van 2021?

Meld je aan voor de presentatiemiddag

Contact

Voor meer informatie over dit event kun je terecht bij de assessor van de Honours Academy, Wessel van Dam: assessor@ha.leidenuniv.nl. Meer informatie over de Nationale DenkTank vind je op hun website.