Stadswandeling

Hortus botanicus
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden

Wie door de straten van Leiden loopt, fietst of rijdt, kan ze niet over het hoofd zien: de ruim 100 muurgedichten die trots op de Leidse muren prijken. Het is een bijzonder project dat in de jaren ‘90 door Stichting TEGEN-BEELD op touw is gezet. Met gedichten in allerlei talen en in een prachtige vormgeving maakt het project heel wat los bij bewoners en bezoekers van Leiden.

In deze rondleiding hebben we een kleine selectie gemaakt uit de gedichten en de unieke verhalen die eraan verbonden zijn. Wij nemen u mee door de stad langs deze gedichten en staan stil bij de verhalen die door de jaren heen zijn ontstaan.

Datum: 30 april 2022, start 14:00
Duur: ca 1,5 uur
Taal: Nederlands
Aanmelding: verplicht via dit formulier
Verzamelpunt / Startpunt: Ingang Hortus Botanicus, Rapenburg 73, Leiden

Aan de wandeling zijn geen kosten verbonden. Ook is de mogelijkheid om zelf deze wandeling te maken aan de hand van dit downloadbare document.

Leiden is een stad waar wereldculturen samenkomen en waar je stille getuigen vindt van belangrijke historische gebeurtenissen. Met de wandelreeks Leidse Wereldwandelingen kom je nog meer te weten over de stad Leiden, over de vele talen, culturen die hier bestudeerd worden en over de historische voetstappen die er zijn gezet. De Leidse wereldwandelingen worden aangeboden door de Faculteit Geesteswetenschappen / Universiteit Leiden in samenwerking met LeidenGlobal en Leiden2022.

Muurgedicht aan de Houtstraat