Well-being Wednesday - Hoe val je op voor werkgevers?

woensdag 6 april 2022
Beehive Studentencentrum
Turfmarkt 104
2511 DC Den Haag
Zaal
Trap

Op deze Well-being Wednesday organiseren we een evenement over hoe je als student op kan vallen voor werkgevers. Opvallen doe je niet alleen door hoge cijfers te behalen of de meeste stages te doen. Het is ook belangrijk om te weten wat jou als persoon bijzonder maakt en welke talenten jij inbrengt. Hoe vertaal je dit op je cv, motivatiebrief en in sollicitatiegesprekken?

Tips van een ervaringsdeskundige

Dit evenement wordt georganiseerd door de Career Services van de Universiteit Leiden en door CIROS, de studentenvereniging van International Relations and Organisations (IRO). Lara, de huidige vicepresident van CIROS, zal ook aanwezig zijn. Ze heeft veel stage-ervaring en weet tot in de puntjes hoe je als student op kan vallen bij je sollicitatie.

Als lid van de Verkiezingscommissie gaat Lara sollicitatiegesprekken houden met toekomstige bestuursleden van CIROS en vertelt ze je alles over waar CIROS naar op zoek is en hoe jouw sollicitatie bovenaan de lijst komt te staan. Ze biedt een interessant studentenperspectief op hoe je moet navigeren op de competitieve arbeidsmarkt vol andere IRO-studenten. Bovendien geeft ze ook tips voor aspirant bestuursleden voor volgend jaar, dus schrijf je nu in!

Programma

15:00 – 15:30 Theorie bespreken, hoe val je op als mogelijke kandidaat? Hierbij wordt ingegaan op cv, motivatiebrief en het voeren van een sollicitatiegesprek.

15:30 - 16:00 Ontmoet het bestuur van CIROS. Waar kijken zij naar bij potentiële kandidaten?

16:00 - 17:00 Cv’s en motivatiebrieven behandelen: wat wil je er in ieder geval in hebben staan? Hoe benoem je je kwaliteiten en geef je hier goede voorbeelden bij?

Well-being Wednesdays

Iedere laatste woensdag van de maand organiseren we een Well-being Wednesday met uiteenlopende thema’s. Wil je op de hoogte blijven van komende Well-being Wednesday activiteiten? Registreer en ontvang onze updates.