Themabijeenkomst Being the First

2511 DP The Hague
Zaal
Zaal 2.64

Voor jou als eerstegeneratiestudent is studeren in het buitenland misschien niet het eerste waar je aan denkt. Misschien is het nog niet eens in je opgekomen dat het een optie is, of vraag je je af of het in jouw situatie wel haalbaar is. In deze bijeenkomst vertelt Anouk Everts over haar ervaringen met studeren in het buitenland. Ze heeft heel wat hordes moeten nemen om haar gewenste uitwisselingsprogramma te regelen, maar het heeft haar ook veel gebracht. Op dit moment is ze bezig met de afronding van haar promotieonderzoek, dat in een internationale, coöperatieve setting wordt begeleid door promotoren van drie verschillende universiteiten: de Universiteit van Keulen, Universiteit Leiden en University College London. Ook zal Hun-Wah Lam, hoofd International Relations, ons informeren over de procedure en financiële mogelijkheden om een verblijf in het buitenland te realiseren.

Ben je geïnteresseerd in het verhaal van Anouk en in het ontmoeten van andere eerstegeneratiestudenten? Wil je meer te weten komen over de mogelijkheden om in het buitenland te studeren? Dan moet je zeker naar dit evenement komen.

Ben jij de eerste in je familie die naar de universiteit gaat? Wil je mensen van over de hele universiteit ontmoeten die in dezelfde situatie zitten, of hebben gezeten, en de uitdagingen begrijpen waar jij voor staat? Sluit je dan aan bij het netwerk voor eerstegeneratiestudenten en -academici van de Universiteit Leiden.

Met het Leiden Empowerment Fund-project willen we kennis, krachten en vaardigheden delen en zetten we een universiteitsbreed netwerk op van eerstegeneratiestudenten en -academici, waarbij we verbinden wat er al is. We verwelkomen je graag op onze bijeenkomsten met informatieve sessies en de mogelijkheid om elkaar te ontmoeten om ervaringen en behoeften te delen.

Deze bijeenkomst wordt mede mogelijk gemaakt door de donateurs van het Leids Universiteits Fonds/Leiden Empowerment Fund

Kom je ook?

Meld je aan vóór 18 mei 18:00 uur.

Aanmeldformulier

Contact

Heb je vragen, of kun je niet naar dit evenement komen, maar wil je op de hoogte gehouden worden van toekomstige bijeenkomsten? Stuur ons een berichtje op firstgenstudents@bb.leidenuniv.nl.

Over het Leiden Empowerment Fund

Het Leiden Empowerment Fonds (LEF) wordt mogelijk gemaakt door de donateurs van het Leids Universiteits Fonds (LUF) en was een afscheidscadeau aan onze oud-rector magnificus Carel Stolker. Het LEF verstrekt beurzen aan eerstegeneratieacademici en er is een project voor eerstegeneratiestudenten. Het project voor eerstegeneratiestudenten wordt ondersteund en uitgevoerd door het Expertisebureau Diversiteit & Inclusie.

Steun LEF