Congres/symposium

2311 ES Leiden
Zaal
C.131

Op 25 mei 2022 vindt het jaarlijkse congres van Suum Cuique plaats. Dit jaar is het thema 'De tijd van Klimaataansprakelijkheid'.

De alom bekende Shell-uitspraak van de Haagse rechtbank, de opeenstapelende IPCC-rapporten en de politieke controverse omtrent onze reactie op klimaatverandering benadrukken het belang van dit onderwerp voor civielrechtelijke juristen. Welke uitdagingen brengt klimaatverandering van uit een juridische optiek? In hoeverre kan, mag en moet de civiele rechter zich in dit debat mengen? En hoe wordt er vanuit het buitenland tegen civielrechtelijke interventie aangekeken?

Onze sprekers zullen deze vragen en meer tijdens het congres verkennen en bespreken. Het congres vindt plaats in het KOG in het lokaal C.131. De inloop is vanaf 12.45 uur. Het congres duurt tot 17.00 uur, waarna een borrel bij Café de Keyzer volgt. Het congres is toegankelijk voor master- en bachelorstudenten en overige geïnteresseerden.

Aanmelden kan via deze link: https://forms.gle/WKn8rvig6v4ST9o27.