Stadswandeling

Museum Volkenkunde
Steenstraat 1
2312 BS Leiden

Al meer dan 400 jaar wordt aan de Leidse universiteit het Midden-Oosten bestudeerd. Tijdens deze wandeling wordt u meegenomen langs bijzondere plekken, waarbij u een uniek inzicht krijgt in de geschiedenis van de langdurige relatie tussen Leiden en de Arabische en islamitische wereld. Daarbij hanteren we voor deze wandeling een brede definitie van Midden-Oosten en trekken we ook Noord-Afrika en delen van Centraal Azië erbij. De connectie tussen Leiden en het Midden-Oosten is op allerlei plekken in de stad terug te zien, maar dan moet u wel weten waar u moet kijken natuurlijk...

Datum: 21 mei 2022, start 14:00

Duur: ca 1,5 uur

Taal: Nederlands

Aanmelding: verplicht via dit formulier

Verzamelpunt / Startpunt: Ingang Museum Volkenkunde, Steenstraat 1, Leiden

*Aan de wandeling zijn geen kosten verbonden

Ook is de mogelijkheid om zelf deze wandeling te maken aan de hand van dit downloadbare document (pdf volgt binnenkort)

Wandelroute

Wil je deze wandeling liever zelfstandig wandelen? Download dan hier de route.