Science Meets Policy-lezing 2022

2511 DP Den Haag
Zaal
Entreehal

Op vrijdag 1 juli organiseert de Universiteit Leiden Campus The Hague in samenwerking met Climate Action Hub TU Delft de lezing: ‘Science Meets Policy – Het recente IPCC-rapport en de volgende stappen voor klimaatactie in Nederland’. De sprekers zijn Henri Bontenbal, Tweede Kamerlid van het CDA, professor Energy Systems Analysis Kornelis Blok van de TU Delft en professor Milieu & Duurzaamheid Jan Willem Erisman van de Universiteit Leiden.

Deze lezing is een follow-up van de presentatie van het recente IPCC-rapport met als centrale vraag wat de bevindingen en aanbevelingen in dit rapport betekenen voor de Nederlandse politiek en beleid op het gebied van klimaat en energie. Hoe zouden de wetenschap en politiek elkaar kunnen versterken in het halen van de klimaatdoelen, zeker met het oog op de urgente boodschap van het meest recente IPCC-rapport?

Interesse?

Wil je de lezing graag bijwonen? Registreer je via onderstaande button.

Registreren