Congres/symposium

Eerst een hartinfarct, daarna kamerritmestoornissen... Wat nu?

woensdag 7 september 2022
Leids Universitair Medisch Centrum
Albinusdreef 2
2333 ZA Leiden
Zaal
collegezaal 1

In de medische wetenschap gaat de ontwikkeling van kennis en techniek vaak hand in hand. Dit is in het bijzonder het geval wanneer het gaat om levensbedreigende kamerritmestoornissen van het hart. Vandaag leer je er alles over!

Wist je dat kamerritmestoornissen na een hartinfarct een belangrijke en veel voorkomende oorzaak van plots overlijden is in Nederland? Vandaag nemen internationaal gerenommeerde experts je mee en vertellen je alles over deze aandoening en over wat voor belangrijke stappen er afgelopen jaren zijn gezet in het LUMC om de behandeling ervan sterk te verbeteren.

Je zal zien hoe de inzichten die artsen verkrijgen bij het oplossen van moeilijke problemen direct worden vertaald naar wetenschappelijke ontwikkeling. Dat dit leidt tot een verbetering van de therapie en hoe dit wordt toegepast in samenwerking op internationaal niveau.

Zien we je daar?

Meer informatie en aanmelden