Themabijeenkomst Leiden Empowerment Fonds

Als eerstegeneratiestudent je weg vinden op de arbeidsmarkt

donderdag 24 november 2022
De voertaal van deze bijeenkomst is Engels
Serie
Being the First
Lipsius
Cleveringaplaats 1
2311 BD Leiden
Zaal
Room 003

Voor jou als eerstegeneratiestudent, die als eerste in de familie aan een universiteit studeert, kan het moeilijker zijn om een baan te vinden in de omgeving waar je wilt werken. Misschien weet je niet waar je moet zoeken, of heb je in de branche of organisatie waar je wilt komen te werken geen contacten bij wie je te rade kunt gaan. Aan de andere kant heb jij vanuit jouw invalshoek en ervaring juist veel te bieden.

In contact komen met afgestudeerde eerstegeneratiestudenten

Leids alumna en voormalige eerstegeneratiestudent Maud Alberts werkt als communicatiemedewerker bij de Universiteit Leiden. In deze bijeenkomst laat ze ons zien hoe je met behulp van het Mentornetwerk in contact komt met alumni van de Universiteit Leiden en hoe jouw perspectief een meerwaarde is.

Meeting Point

Verder komen studenten van Meeting Point vertellen over hun eigen ervaringen met het zoeken naar een baan en het opzetten van een netwerk, waarna in kleine groepen over gedachten en ervaringen wordt gepraat.

Onderwerpen die worden besproken zijn:

• Wat is netwerken?
  • Vooroordelen rondom netwerken.
  • Hoe vergroot je je netwerk?
  • Eigen netwerk in beeld krijgen.

Daarnaast is er iemand aanwezig van Integrand, een non-profit organisatie gerund door studenten, die je kunnen vertellen op welke manieren ze kunnen bemiddelen bij het vinden van een stage, traineeship of startersfunctie. Je kunt ook een check van je CV en/of LinkedIn-profiel laten uitvoeren.

Aanmelden

Heb je interesse in deze verhalen en tips, en wil je andere (afgestudeerde) eerstegeneratiestudenten ontmoeten om ervaringen te delen? Kom dan vooral naar deze bijeenkomst.

Aanmeldformulier

Sluit je aan bij ons netwerk

Ben je de eerste in je familie die naar de universiteit gaat? Wil je mensen ontmoeten vanuit de hele universiteit die in dezelfde situatie zitten, of hebben gezeten als jij, en de uitdagingen begrijpen waar jij voor staat? Denk je dat je een bijdrage kunt leveren aan de disussie en wil je je ervaringen delen? Sluit je aan bij Being the first, het netwerk voor eerstegeneratiestudenten van de Universiteit Leiden!

Over het Leiden Empowerment Fonds

Met het Leiden Empowerment Fonds (LEF) willen we kennis, kracht en vaardigheden delen en zetten we een universiteitsbreed netwerk op van eerstegeneratiestudenten en academici. Daarbij verbinden we wat er allemaal al is binnen de universiteit op dit gebied.We kijken er naar uit om jou te ontmoeten tijdens onze bijeenkomsten, die een informatief karakter hebben, maar ook de mogelijkheid bieden om elkaar te ontmoeten en ervaringen en behoeftes te delen.

Het LEF is mogelijk gemaakt door de donateurs van het Leids Universitair Fonds en was een afscheidsgeschenk aan onze voormalige rector magnificus, Carel Stolker. De ondersteuning en uitvoering ligt bij het expertisebureau Diversiteit & Inclusie.

Lees meer over het LEF

Contact

Heb je vragen, of kun je dit keer niet komen maar wil je wel op de hoogte gehouden worden over toekomstige bijeenkomsten? Stuur dan een berichtje naar firstgenstudents@bb.leidenuniv.nl.