Lezing

2311 BD Leiden
Zaal
128

Wat maakt iemand een “echte” activist? Hoe kan jij als student bijdragen aan social justice? Wil je meer leren over het vocabulaire, de perspectieven en de strategieën van intersectioneel feminisme? Of ben je zelf al veel bezig met activisme en zou je graag ideeën willen uitwisselen met medestudenten in een veilige omgeving? Kom dan vooral naar deze POPTalk!

Activisme en social justice werk zijn paraplutermen en klinken vaak erg overweldigend. Weet je niet goed waar jij kan beginnen met activisme of social justice? Laura van der Heide, oprichter van FMNST Platform, ontkracht de mythe van activisme als iets dat alleen maar gebaseerd is op een algemene lijst van radicale veranderingen in iemands persoonlijke leven. Laura zal gebaseerd op verhalen uit hun eigen leven vertellen hoe we activisme juist kunnen zien als een creatief, contextueel, politiek, educatief, soms uitdagend, maar ook een helend proces. Een proces dat zich niet alleen maar op individueel niveau, maar ook op een gemeenschappelijk niveau afspeelt.

Over de spreker

Laura van der Heide is de oprichter van feministisch platform FMNST (IG: @fmnstplatform) en de panelgesprekken en podcast ‘FMNST Talks’. Laura houdt zich zowel online als offline bezig met het toegankelijk maken van belangrijke maatschappelijke thema’s zoals gendergelijkheid, antiracisme en seksualiteit. Diens doel is om mensen te educaten en om er te zijn voor de mensen waar niet altijd naar wordt geluisterd.

Aanmelden voor dit evenement