Congres/symposium

vrijdag 14 april 2023
Schouwburgstraat 2
Den Haag

Grondstoffen worden schaarser, mondiale toeleveringsketens beginnen te haperen, en marktprijzen fluctureren. Wat betekent deze schaarste voor de toekomst van de Zuid-Hollandse Delta? Met welke schaarste krijgen we te maken en wat is de invloed hiervan? Hoe maken we de omslag van een economie die is gebaseerd op uitputting van grondstoffen, naar een duurzame, sociale, circulaire economie? Op vrijdag 14 april gaan we hierover in gesprek met beleidsmakers, wetenschappers en ondernemers.

In het congres kijken we 30 jaar vooruit. Hoe komen we dan aan voedsel? Waar en hoe worden producten geproduceerd en gedistribueerd? In wat voor steden leven we? En waarmee moeten we dus vandaag aan de slag? Ondernemers, beleidsmakers, en wetenschappers gaan in gesprek over de beschikbaarheid van grondstoffen en andere schaarsten in de toekomst en hoe de Zuid-Hollandse Delta ook dan leefbaar kan blijven.