Congres/symposium

Schouwburgstraat
Schouwburgstraat 2
2511 VA Den Haag

Dit is een Engelstalig evenement.

Na een succesvolle eerste conferentie in juni 2022 kondigt GTGC de tweede jaarlijkse conferentie aan op Campus Den Haag, Universiteit Leiden van 7 tot 9 juni.

Global Transformation and Governance Challenges

Hoe wordt er in de huidige maatschappij op bestuurlijk vlak omgegaan met belangrijke veranderingen op wereldschaal? Hoe kan er beter ingespeeld worden op mondiale uitdagingen zoals ecologische veranderingen, technologische innovaties en pandemieën? Deze vragen staan aan de basis van het Global Transformations and Governance Challenges (GTGC) programma dat in 2020 door de Universiteit Leiden gelanceerd werd.

Conferentie 7-9 juni

De conferentie onderzoekt hoe grote veranderingen op wereldschaal (bijvoorbeeld op het gebied van ecologie, economie, geopolitiek, migratie, pandemieën en technologie) worden bestuurd. In Den Haag zijn honderden ambassades, overheidsinstanties, internationale organisaties, NGO's, onderzoeksinstellingen en sociale bewegingen gevestigd, waardoor de stad bij uitstek geschikt is voor een interdisciplinaire dialoog met belanghebbenden.

Het programma omvat rondetafelgesprekken, academische paneldiscussies en een boekpresentatie. Recepties, lunches en koffiepauzes bieden uitgebreide mogelijkheden om te netwerken. Bekijk hier het volledige programma.

Meld je hier aan