Stadswandeling

Sporen van Migratie in Leiden

vrijdag 16 juni 2023
Vrouwenkerkhof, Leiden

In de 16e en 17e eeuw verwelkomde Leiden een grote instroom aan vluchtelingen: Franse protestanten (hugenoten) die in eigen land niet welkom waren, en inwoners van de Zuidelijke Nederlanden (Antwerpen, Gent, Brugge) die waren gevlucht voor het geweld van de Tachtigjarige Oorlog.

Deze wandeling voert langs plekken die te maken hebben met migranten die van betekenis zijn geweest voor de Sleutelstad.

Datum: 16 juni 2023, 16:00

Verzamellocatie: Vrouwenkerkhof, Leiden

Duur: ca 1,5 uur

Taal: Nederlands

Aanmelding: verplicht via dit formulier

*Aan deze wandeling zijn geen kosten verbonden. Wel is er de mogelijkheid om ter plekke een kleine vrijwillige bijdrage te geven aan de rondleider.

Deze Leidse wereldwandeling wordt aangeboden door de Faculteit Geesteswetenschappen / Universiteit Leiden in samenwerking met LeidenGlobal

Liever zelf wandelen?

Het is ook mogelijk deze wandeling te maken aan de hand van dit downloadbare document.