Congres/symposium

Naturalis
Darwinweg 2
Leiden

In 2023 vindt de 8e editie van Brave New World Conferentie plaats. Met als thema “The Future of Attention”. Na 7 edities is Brave New World uitgegroeid tot een van de belangrijkste ART-SCIENCE conferenties in Nederland en Europa. Diverse Leidse wetenschappers geven lezingen over hun onderzoek.

Brave New World combineert de kennis uit kunst en wetenschap om kritisch te kijken naar de technologische ontwikkelingen en de invloed daarvan op de maatschappij. Technologische ontwikkelingen die nu plaatsvinden maar ook de technologieën die wij nu nog niet hebben maar verwachten te implementeren in de komende vijftig jaar.

De thema's van de conferentie zijn elk jaar anders. Veel onderwerpen hebben de revue al gepasseerd zoals: Transhumanisme, AI, Onsterfelijkheid, Realiteit, Ongelijkheid, Vertrouwen en nog veel meer. De organisatie probeert elk jaar relevante en verassende onderwerpen te kiezen met fascinerende sprekers die het publiek mee kunnen nemen in hun wereld van kunst en wetenschap.

Meer informatie is te vinden op de website van Brave New World.