Openluchtbioscoop voor het KOG

Steenschuur 25
2311 ES Leiden
Zaal
Voor het gebouw, bij de fietsenstalling

Zin om na een welverdiende vakantie het academisch jaar goed te starten? Kom op 7 september naar de openluchtbioscoop voor het Kamerlingh Onnes Gebouw!

Vanaf 20:15 uur zijn alle studenten en medewerkers van de rechtenfaculteit welkom om een goede plek bemachtigen. De film begint om 20:45 uur - als het inmiddels donker genoeg is - en duurt tot ongeveer 23:00 uur.

De avond is een initiatief van de kunstcommissie van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid.

Over de film

De klassieker Erin Brockovic uit 2000 is gebaseerd op een waargebeurde juridische strijd. Erin Brockovich, gespeeld door Julia Roberts, is een vrijgezelle gescheiden moeder die komt te werken op een advocatenkantoor. Wanneer ze ontdekt dat er mensen zijn overleden doordat een bedrijf giftige stoffen loost in het plaatselijke drinkwater, zet ze haar tanden in deze miljoenenzaak.