Loopbaan

2311 ES Leiden
Zaal
Student Living Room

Dé kans om alumni met uiteenlopende werkervaring de oren van het hoofd te vragen!

Weet jij nog niet precies welke kant je op wilt binnen je studie, wil je meer horen over carrièremogelijkheden en wil je in een informele setting kennismaken met professionals? Kom dan op maandagavond 11 december naar het Career Café in the Student Living Room. Daar zullen oud-studenten van de Leidse Rechten Faculteit uit diverse branches en in verschillende functies met studenten in gesprek gaan. In vijf speeddate-rondes spreek je in kleine groepjes met verschillende alumni. Elke ronde duurt ongeveer 15 minuten waarna we de avond afsluiten met een gezellige, informele borrel.

Dus wil je je oriënteren op jouw carrière na studie, meld je snel aan.

Het Career Café is speciaal voor studenten die:

• Nog niet precies weten wat ze willen doen na hun studie;
  • Meer willen horen over carrièremogelijkheden;
  • Nieuwsgierig zijn naar hoe het is om voor een commercieel bedrijf of internationale organistie te werken;
  • Of juist nieuwsgierig zijn naar hoe het is om als rechter of advocaat te werken.

De sprekers op het Career Café

Ik heb zowel geschiedenis als rechtsgeleerdheid gestudeerd in Leiden. Ondertussen liep ik stage in de journalistiek, wetenschap en advocatuur. Na het afronden van de Research Master Geschiedenis enerzijds en de Master Civiel Recht anderzijds, koos ik voor een promotietraject aan de rechtenfaculteit. Hier werk ik sinds 1 september bij de sectie Intellectueel Eigendom en promoveer ik op het gebied van auteursrecht.

In 2016 ben ik begonnen aan de bachelor Rechtsgeleerdheid aan de Universiteit Leiden. Daarna heb ik de master Civiel Recht gevolgd ook aan de Universiteit Leiden. Door het volgen van keuzevakken kwam ik er tijdens mijn bachelor en master achter dat ik het informatierecht ook heel interessant vond. Daarom ben ik na de master Civiel Recht ook de master Informatierecht gaan volgen aan de UvA. Inmiddels werk ik als advocaat-stagiaire bij Brinkhof op de sectie commerciële contracten, waarbij ik de kennis die ik heb opgedaan tijdens beide masters in de praktijk breng.

In 2015 begon ik mijn bachelor psychologie aan de Universiteit van Leiden. Na drie jaar Leiden, ging ik in 2018 naar Maastricht voor de master Legal Psychology. In 2019 keerde ik terug naar Leiden voor mijn tweede master, Forensische Criminologie. Tijdens een vak over forensische victimologie werkte ik aan een oud dossier van het Schadefonds Geweldsmisdrijven, wat mijn kennismaking met de organisatie was. Het Schadefonds biedt financiële tegemoetkoming aan slachtoffers van opzettelijk gepleegde geweldsmisdrijven, evenals aan naasten en nabestaanden. Geïnspireerd door deze ervaring, solliciteerde ik bij het Schadefonds en werk ik nu bijna drie jaar als juridisch behandelaar. Mijn werk omvat het beoordelen van aanvragen, contact met aanvragers en ketenpartners, en dagelijkse afhandeling van verschillende soorten aanvragen, naast andere neventaken binnen de organisatie.

Na mijn Bachelor Criminologie en  Master Crime and Criminal Justice in Leiden ben ik sinds 2017 werkzaam bij Het Regionaal Informatie en Expertise Centrum (RIEC) Den Haag. Het RIEC biedt een platform voor overheidsdiensten om samen te werken in de integrale aanpak van ondermijnende criminaliteit. De afgelopen jaren heb ik me o.a. beziggehouden met de aanpak van criminele geldstromen en als senior onderzoeker ben ik verantwoordelijk voor de fenomeen onderzoeken die we als RIEC Den Haag uitvoeren.

Ik ben momenteel werkzaam als Legal Counsel bij BMW Group Nederland. Ik ga per januari de kant van sales op. In mijn nieuwe rol zal ik me bezighouden met (lease)productontwikkeling, pricing en sales compliance. Daarnaast ben ik instructeur bij BMW Driving Experience, waar ik lesgeef in rijvaardigheid en performance rijden.

Mijn achtergrond zit in het financiële recht. Ik heb zowel de master als de bachelor in Leiden gevolgd, en ben tijdens mijn studententijd actief geweest als assessor van de Rechtenfaculteit.