Debat | Roundtable

Antropologie van gezondheid en zorg in Indonesië

vrijdag 15 december 2023
Bezoekadres
Pieter de la Court
Wassenaarseweg 52
2333 AK Leiden
Zaal
0B.23

Rondetafelgesprek: Antropologie van gezondheid en zorg in Indonesië - nieuwe richtingen en maatschappelijke bijdragen

Medische antropologie floreert in Indonesië en daarbuiten, en antropologen proberen in toenemende mate een bijdrage te leveren aan prangende maatschappelijke vraagstukken. Hoe kunnen antropologische inzichten het meest effectief bijdragen aan het aanpakken van maatschappelijke vragen over gezondheid en zorg? De panelleden in deze roundtable putten uit hun eigen onderzoekservaring en bespreken het potentieel van antropologische studies van de gezondheidszorg in Indonesië om beleid en praktijk te beïnvloeden. Reflecties van de panelleden worden gevolgd door een gesprek met het publiek.

Panelleden

Dr. Irwan Martua Hidayana (Universitas Indonesia)
Lex Kuiper (University of Amsterdam)
Hanum Atikasari (Leiden University)

Bart Barendregt zal deze sessie voorzitten.

Na de roundtable is er een borrel in de gemeenschappelijke ruimte van het Instituut voor Culturele Antropologie (derde verdieping - Pieter de la Court-gebouw).

De roundtable gesprekken zijn in het Engels.