Kunst en cultuur

Christmas Carol Concert

• Met S.M.G. “Sempre Crescendo” Carol Choir, Albert Jan de Boer (dirigent) en Jan Verschuren (orgel)
donderdag 21 december 2023
Academiegebouw
Rapenburg 73
2311 GJ Leiden

Een feestelijke kerst in het Groot Auditorium van de Universiteit Leiden. Speciaal voor de universitaire gemeenschap zingt het koor  S.M.G. “Sempre Crescendo” kerstliederen uit de Engelse traditie, van eeuwenoud tot hedendaags, afgewisseld met stemmige orgelmuziek. Kom genieten op 21 december in het Academiegebouw en je bent helemaal klaar voor de kerst! Toegang is gratis. Alleen voor medewerkers en studenten van de universiteit.

Met medewerking van

Dirigent: Albert Jan de Boer

Albert Jan de Boer heeft bij Sempre Crescendo de leiding over het Grootkoor en Madrigaal, die hij allebei met passie begeleidt. Ook beleid hij dit jaar de Carol Choir.

Van 2009 tot 2016 was hij verbonden als bariton aan het Roder Jongenskoor, waar hij tevens tot en met 2018 als zangdocent en repetitor aan verbonden was. In 2011 startte Albert Jan met de opleiding Docent Muziek aan het Prins Claus Conservatorium te Groningen, waar hij cum laude zijn pianostudie bij Anastasia Goldberg afgesloten heeft.

Koor: S.M.G. “Sempre Crescendo” Carol Choir

Studenten Muziekgezelschap “Sempre Crescendo” is opgericht in 1831 en behoort daarmee tot een van de oudste muziekgezelschappen van Nederland. Het studentenorkest en -koor staan onder leiding van professionele dirigenten. Daarnaast musiceren veel van de leden zelf nog in kleinere ensembles, zoals dit Carol Choir.

Organist: Jan Verschuren

Jan Verschuren is universiteitsorganist van de Universiteit Leiden, TU Eindhoven en organist-titularis van de Hartebrugkerk in Leiden. Naast soloconcerten geeft hij optredens met leden van het Nederlands Kamerkoor en leden van Het Koninklijk Concertgebouworkest.

Jan bespeelt regelmatig het beroemde Van Hagerbeerorgel van de Leidse Pieterskerk, o.a. in 2005 tijdens de verlening van het eredoctoraat aan Koning Beatrix.