Kunst en cultuur | Studium Generale

Theater Ins Blau
Haagweg 6
Leiden

Naar aanleiding van de Studium Generale reeks: Bending "Gender"

Bij Theater Ins Blau

Concept/regie: Hendrik Aerts
Tekst: Nic Bruckman
Performance: Sander Plukaard, Marko Ivic, Benoît Couchot, Mika de Pee
Muziekcompositie: Marko Ivic
Choreografie: Manuel Paolini

Het begon toen ik in de tweede zat
En hij me verleid heeft
Met zijn lippen
Zijn ogen
Zijn spieren
Zijn adem
Zijn bloed

In de nieuwe voorstelling Narrow Spaces van moON productions en theatermaker Hendrik Aerts staat de liefde tussen mannen centraal. Een expressionistische voorstelling over de schoonheid en complexiteit van liefde, in tekst, beeld, dans en live muziek. Teder en gewelddadig, dramatisch en soms pijnlijk grappig. Met een nieuwe tekst van Nic Bruckman (Bleeding Love, Kogelvis), geïnspireerd op het werk van de roemruchte Amerikaanse schrijver James Purdy.
Vier jonge mannen wonen in een afgelegen dorp waar de tijd geen vat op lijkt te hebben. In deze beklemmende en religieuze wereld zijn ze tot elkaar veroordeeld. Allemaal hopen ze op iets groters dan wat de werkelijkheid ze te bieden heeft. Ze zijn op zoek naar intimiteit, liefde en bestaansrecht. De jongens hebben een lange historie en langzamerhand wordt duidelijk hoe hun levens met elkaar zijn verknoopt. In Narrow Spaces worden de scherpe en droogfeitelijke dialogen afgewisseld met ‘over the top’ barokke, theatrale en muzikale scènes.

Jij was zo lief voor me. Te lief. Ik ben erin gestikt.

Tijd, plaats en kaartjes (last-miute kaartjes voor studenten (bij de balie) slechts 10 euro!)

20.30 uur
Theater Ins Blau