Congres/symposium

2511 DP Den Haag
Zaal
2.02

Twee jaar na de Russische invasie in Oekraïne zorgt de oorlog nog steeds voor veel leed in het land. De Oekraïense samenleving is in twee jaar tijd volledig veranderd, net als het defensiebeleid van Europese landen en de percepties van de NAVO. Inmiddels is de internationale aandacht voor de oorlog afgezwakt door onder meer de oorlog in het Midden-Oosten.

Op vrijdag 23 februari staat ‘Oekraïne twee jaar later’ van 09.00 tot 16.00 uur centraal tijdens een symposium op locatie Wijnhaven. Er zal worden stilgestaan bij de vraag: wat betekent deze oorlog voor Oekraïne, Europa en de wereld in het algemeen? Als student kun je hier ook bij zijn.

Diverse experts, onder wie de Commandant der Strijdkrachten en de Oekraïense ambassadeur in Nederland, bespreken tijdens het symposium de impact van de oorlog, bijvoorbeeld op geopolitiek vlak en op de Oekraïense gemeenschap.

Het symposium wordt georganiseerd door de Nederlandse Defensie Academie (NLDA), de Koninklijke Vereniging ter Beoefening van de Krijgswetenschap (KVBK), de Atlantische Commissie, het Clingendael Instituut, het Haagse Centrum voor Strategische Studies (HCSS) en de Universiteit Leiden.

Datum: vrijdag 23 februari 2024

Locatie: Leiden University Campus The Hague, Turfmarkt 99, Den Haag

Voertaal: Engels

Bekijk het volledige programma op de Engelse pagina.

Meld je hier aan voor het symposium. Let op: Dit evenement is Engelstalig.

Meld je aan