Lezing

Hazelhoff Guest Lecture | ‘Cybersecurity: bedreigingen en oplossingen voor de financiële sector’

donderdag 25 april 2024
Kamerlingh Onnes Gebouw
Steenschuur 25
2311ES Leiden
Zaal
A1.44 (Lorentzzaal)

Digitale innovatie brengt nieuwe kansen voor de financiële sector, maar ook nieuwe risico's. Cyberaanvallen vormen een reëel risico voor de financiële stabiliteit, zeker in een tijd van oplopende geopolitieke spanningen. In januari 2025 zal de Digital Operational Resilience Act (DORA) van toepassing worden, met als doel het verbeteren van de weerbaarheid van de financiële sector tegen cyberbedreigingen.

Mede in het licht van deze actualiteit verwelkomt het Hazelhoff Centre for Financial Law op 25 april graag Ruud Verbij, Global Head of Information Security bij Rituals Cosmetics, als gastspreker. Ruud Verbij zal vertellen over de bedreigingen waar de digitale infrastructuur van ondernemingen mee te kampen heeft. In gesprek met Rogier Raas, hoogleraar bank- en effectenrecht bij de Universiteit Leiden en partner bij Stibbe, zal worden besproken hoe financiële instellingen zich hiertegen kunnen (en moeten) wapenen.

De lezing zal van 17:30-19:00 uur plaatsvinden in de Lorentzzaal van het Kamerlingh Onnes Gebouw in Leiden. Deze lezing is onderdeel van de serie Hazelhoff Guest Lectures die het Hazelhoff Centre for Financial Law jaarlijks organiseert. Er zijn geen kosten verbonden aan het bezoeken van de lezing. U kunt zich via dit formulier aanmelden. Na afloop van de lezing zijn alle aanwezigen van harte welkom bij de aansluitende borrel.