Debat

Europadebat

woensdag 22 mei 2024
Bezoekadres
De Haagse Hogeschool (achter station Den Haag HS)
Zaal

Geef vorm aan Europa, geef vorm aan de toekomst!

Op 6 juni gaat Nederland naar de stembus voor een nieuw Europees Parlement. Het belang van de Europese verkiezingen zijn groot en prangende vraagstukken rondom geopolitiek, klimaat, migratie, toenemende ongelijkheid en Europese waarden én de rol van onderwijs en wetenschap spelen een grote rol.

Aan de hand van stellingen over deze thema’s gaan studenten en kandidaat Europarlementariërs op woensdag 22 mei met elkaar in debat. Welke richting moet het uit met de EU? Ben jij erbij?

Voertaal Nederlands met ruimte voor vragen in het Engels.

Dit dynamisch Europadebat wordt georganiseerd door de Universiteit Leiden en de Haagse Hogeschool. Beide onderwijsinstellingen houden zich al geruime tijd bezig met Europese vraagstukken. Dit komt onder andere tot uiting in de onderzoeksgroep European Impact van De Haagse Hogeschool en de Europe Hub van de Universiteit Leiden.

Ga voor meer informatie naar de website van de Haagse Hogeschool.