Congres/symposium

Wijnhaven
Turfmarkt 99
2511 DP Den Haag

Als student loop je tegen allerlei soorten druk aan: van schoolwerk en sociale verwachtingen, tot zorgen over de toekomst en het milieu. Maar het ding is: je bent niet alleen. Wist je dat maar leifst 71% van de studenten druk ervaart, en 66% zich gestrest voelt? Deze cijfers zijn niet alleen statistieken; ze zijn een weerspiegeling van wat we allemaal doormaken.

De Welzijnsteams van Campus Den Haag slaan de handen ineen om de Under Pressure Conferentie te organiseren, een plek waar we de diverse soorten druk waar we dagelijks mee te maken hebben kunnen bespreken, onderzoeken en aanpakken. Laura van der Plas, well-being officer FGGA, zegt: “We willen met deze conferentie een cultuur van begrip en bewustzijn creëren door verhalen en ervaringen te delen, en tegelijkertijd praktische tools aanreiken om stress, druk, en all ecomplexiteiten van het studentenleven aan te pakken.”

De interactieve sessies worden geleid door experts en zijn ontworpen om jou te voorzien van praktische tools en strategieën om deze uitdagingen aan te gaan. Of het nu gaat om de druk van goede cijfers halen, de angst iets leukst te missen (FOMO), de verwachtingen van je ouders of de onzekerheid van de toekomst - we duiken er diep in.

Ben je klaar om samen met een ondersteunende gemeenschap de druk aan te pakken? Kom naar ‘Under Pressure’! Zie je daar!

Conferentie schema

Study(life) Pressure

Taal: Engels
Expert: Gianelle Vaccacoach en vaardigheidsdocent, Universiteit Leiden

Successful studying is key for a rewarding university experience without being overwhelmed by stress. Join the workshop to get advice on how to conquer the typical challenges many students encounter while studying.

Join this workshop of the POPcorner The Hague for practical and concrete tips and tricks that will save you time, energy and support you in getting the results you want!

Pressure from peers (FOMO)

Taal: Engels
Expert: Siggie Student Coaches

This workshop will cover topics around peer pressure and FOMO. We will discuss this topic in a social context, but also in a study context. Next to that the workshop will help you to learn more about yourself and what you think is important. We will discuss some theory about the topics and practice with tools which can be applied in the daily life of the students.

Druk vanuit je ouders

Taal: Nederlands

We groeien allemaal op in een specifieke sociaal culturele setting waarin we van onze opvoeders leren hoe de wereld in elkaar zit. Hoe ga je om met verwachtingen vanuit je familie? Welke druk ervaar je in je rol van “student”, van “(jong) volwassene”, van “kind van”? Deze workshop gaat over wat je backstage (thuis) hebt meegekregen en hoe zich dat vertaalt in de front stage van jouw dagelijks leven. Hoe manage je die verwachtingen, aan welke houd je vast en wat wil je juist loslaten in jouw eigen invulling van je leven? Over deze vragen gaan we in gesprek, met onszelf en met elkaar.

Pauze met yoga en sapjes

Career Stress

Language: Engels
Expert: Eva van der Meerloopbaanadviseur, Career Service Universiteit Leiden

Climate Stress

Taal: Engels
Expert: Ariadne Hamming, klimaatpsycholoog, Stichting Klimaatpsychologie

Ariadne Hamming is a cognitive behavioural therapist and climate psychologist. Based on a case study about a climate activist, she explains a model that helps to cope with climate emotions and to arrive at climate-friendly behaviour in a positive and hopeful way. During the workshop you will experience the techniques within interactive exercises. All this with the premise: climate emotions are logical, not pathological.

Perfectionisme – Druk vanuit jezelf

Taal: Nederlands
Expert: Jessica Heemskerk and Hagar Donners, studentenpsychologen, Universiteit Leiden

Deelnemers krijgen meer inzicht in de volgende zaken:

• Wat is perfectionisme
  • Waar komt perfectionisme vandaan
  • Waarom het zo lastig is ermee te stoppen
  • Hoe gedrag en gedachten elkaar beïnvloeden en in stand houden
  • Welke stappen je kunt zetten om perfectionisme los te gaan laten

Meld je aan via onderstaand formulier

Aanmeldingsformulier