Lezing
Youth Precarity in South Korea
- Datum
- woensdag 8 oktober 2025
- Tijd
- Bezoekadres
-
Lipsius
Cleveringaplaats 1
2311 BD Leiden - Zaal
- 2.27
Op woensdag 8 oktober zal Dr. Shimpei Cole Ota komen vertellen over youth precarity in Zuid-Korea. In deze lezing zal het gaan over de onzekerheden waar Zuid-Koreaanse jongeren vandaag de dag mee te maken hebben, waardoor het land de bijnaam “Hell-Chosun” heeft gekregen. Door gesprekken met Zuid-Koreanen, die als gevolg van deze onzekerheden voorgoed het land hebben verlaten, zal Dr. Shimpei Cole Ota zijn bevindingen delen over wat nou precies de redenen zijn geweest voor deze mensen om hun thuisland achter te laten. Benieuwd naar wat jonge Zuid-Koreanen heeft gemotiveerd om naar het buitenland te vertrekken? Meld je dan kort aan via het aanmeldingsformulier en kom vooral naar de lezing! Laat je aan het denken zetten en geniet tegelijkertijd van de thee en koekjes die door de 학Co worden verzorgd!
Georganiseerd door S.V.K. Dokkaebi.

Abstract
The term “Hell-Chosun”, widely discussed in South Korea in the late 2010s, emerged as a slogan among young people to satirize contemporary South Korean society as both unbearably harsh and archaic, reminiscent of the Chosun Dynasty. Around the same time, young Koreans increasingly highlighted their precarious situation, particularly regarding intergenerational inequality. Many not only criticized these conditions but also acted upon them by emigrating abroad on a medium- to long-term basis, drawing public attention. These phenomena have been studied as expressions of the political and economic precarity faced by young South Koreans. However, their precariousness is not limited to political or economic dimensions. Through several years of dialogue with escapees from Hell-Chosun, it has become apparent that many struggle with shifts in values concerning cultural matters, such as seniority-based hierarchies, corporate culture, and social etiquette in public spaces. Sharing these findings invites the audience to reconsider the nature of young South Koreans’ precarity and, more broadly, to reflect on the complex relationship between precarity and cultures.
