Universiteit Leiden

nl en

Kom langs!

We helpen je graag als je ondersteuning nodig hebt. Jij bepaalt zelf wat en wanneer. Online of on-campus.

Als universiteit bieden we je het beste onderwijs wat je kan krijgen. Hoogleraren, tutoren en docenten staan voor je klaar om je les te geven. Maar we doen meer. Uiteraard pak je je eigen verantwoordelijkheid om te studeren maar we helpen je graag als je ondersteuning nodig hebt. Jij bepaalt zelf wat en wanneer. Online of on campus. We zetten de mogelijkheden voor je op een rij:

  • Studieadviseur

    De studieadviseur geeft voorlichting, advies op het gebied van:

    • Inhoud en opzet van de studie

    • Studie- en examenregelingen

    • Studieplanning, -aanpak en -voortgang

    • Bindend studieadvies regeling (BSA)

    • Keuze van afstudeerrichting/track

    • Stage en keuzevakken

    • Studeren in het buitenland

    • Scriptieproblemen

    • Studeren met een functiebeperking

    • Persoonlijke omstandigheden

    • (mogelijke) Studievertraging

    • Doorverwijzingen naar studentenpsychologen en/of -decanen

    • Informatie over allerhande verzoekschriften (bijv. vrijstellingen)

    • Ook voor alle andere vragen kun je contact opnemen met de studieadviseur. Afhankelijk van het onderwerp van de vraag, geven de studieadviseurs een persoonlijk advies, verwijzen zij door, of leggen contact met een ander onderdeel van de organisatie.

    • Voor vakinhoudelijke vragen ga je naar de docent.

    • Voor administratieve vragen (inschrijving vakken en tentamens, cijferregistratie, afstuderen en diploma aanvragen) kun je bij het Onderwijs Service Centrum (OSC) terecht.

    • Zie website voor 10- en 30-minutenspreekuur via Teams en telefonisch spreekuur. Let op: verschillend telefoonnummer per spreekuur!

  • Onderwijs Service Centrum

    Het Onderwijs Service Centrum (OSC) verzorgt de registratie van studie- en onderwijsgegevens en staat telefonisch en aan de balie je te woord.

    Je kan bij het OSC terecht voor:

    • Administratie van onderwijs- en examengegevens

    • De verwerking van toets resultaten en publicatie ervan (uSis)

    • De organisatie van tentamens en examens

    • Aanvragen diploma's

    • De verzorging van informatie op de borden en overige informatiekanalen

    • In verband met de AVG worden gewaarmerkte cijferlijsten en andere digitale documenten met persoonsgegevens door het OSC alleen verzonden naar uMail adressen. Wanneer je een cijferlijst opvraagt, doe dit dan via je uMail adres

    • Roosters

  • POPcorner

    • Je online en on campus ontmoetingsplek om ervaringen uit te wisselen met medestudenten en je actief in te zetten voor een inclusieve academische community waar iedereen zich welkom voelt.

    • Workshops over onder andere:

    - Studievaardigheden

    - Effectief studeren

    - Studieversnellingsgroep

    - Timemanagement

    - Uitstelgedrag aanpak

    - Students4students activiteiten

    • Op de begane grond van Beehive en online

  • StudentCare

    StudentCare is een platform dat volledig in het teken staat van vragen van studenten en de antwoorden hier op. Zodra je inlogt op de Helpdesk Portal, zie je een ‘tegel’ StudentCare.

    • Er zijn 6 categorieën: ‘extra uitdagingen', 'vakken, tentamens, en cijfers’, ‘studentenleven’, ‘geldzaken’, ‘studieadvies en hulp tijdens je studie’ en 'ICT en faciliteiten’.

    • Je kunt per categorie op zoek naar je vraag, of typ de vraag in de zoekbalk in. In de antwoorden wordt ook onderscheid gemaakt tussen opleidingen.

Eerste hulp bij uSis

Als student krijg je veel voor je kiezen en het combineren van een sociaal leven, studie, werk en sporten lijkt soms onmogelijk. Dat maakt het extra belangrijk om bewust te zijn van hoe het met je gaat en goed voor jezelf te zorgen.

Bij ons leer je de wereld kennen

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.