Loopbaan en solliciteren
Panelsessies en Meet & Greet met alumni Pedagogische wetenschappen!
Maak kennis met alumni van jouw opleiding en kom meer te weten over de mogelijkheden met een klinische richting en een niet-klinische richting op de arbeidsmarkt!
- Docent
- Sophie Blok (Studiekeuze-/loopbaanadviseur)
- Werkvorm
-
Workshop
Panelsessies en Meet & Greet met alumni Pedagogische wetenschappen
De Career Service FSW organiseert samen met de opleiding Pedagogische wetenschappen en studievereniging Emile dit career event.
Voor wie?
Voor bachelor en master studenten van de opleiding Pedagogische wetenschappen/Education and Child studies.
Geef je op via het aanmeldformulier!
Programma Panelsessies en Meet & Greet met alumni - 27 november 2025
Tijd |
Activiteit |
Zaal |
14.45 - 15.00 uur |
Inloop |
1Bo1 |
15.00 - 15.45 uur |
Panelsessies Niet-klinische studieachtergrond |
1B01 |
15.45 - 16.30 uur |
Meet & Greet met alumni |
1A11 / 1A12/1A07/1A09 |
16.15 - 16.30 uur |
Inloop |
1B01 |
16.30 - 17.15 uur |
Panelsessies Klinische studieachtergrond |
1B01 |
17.15 - 18.00 uur |
Meet & Greet met alumni |
1A11 / 1A12/1A07/1A09 |
Panelsessies
Beide panelsessies zijn ingedeeld op studieachtergrond van de sprekers; er is onderscheid gemaakt in een klinische studieachtergrond of niet-klinische studieachtergrond. Hierdoor wordt vervolgens de verscheidenheid van loopbaanpaden zichtbaar, bijvoorbeeld een klinische master kan ook leiden tot een (loop)baan in een niet-klinisch werkveld. Beide panels zijn dus interessant om bij te wonen.
Werken met een niet-klinische studieachtergrond
Panelsessie
Drie professionals met een studieachtergrond pedagogische wetenschappen gaan in gesprek over het betreden van de arbeidsmarkt vanuit een niet-klinische studierichting. Zij zullen vragen beantwoorden vanuit het publiek om een duidelijk beeld te geven van de mogelijkheden, zoals:
- In welke werkvelden zijn zij terecht gekomen? Waarom hebben wij hiervoor gekozen?
- Welke functie hebben zij? Hoe sluit hun studierichting hierop aan?
- Hoe hebben zij de keuze voor klinisch vs. niet-klinisch ervaren? En hoe kijken ze er nu op terug?
- Welke vaardigheden zijn belangrijk om succesvol te zijn in deze baan? En hoe kun je deze als student al ontwikkelen?
- Wat kun je nog leren in deze baan?
- Welke kant kun je nog verder op groeien (carrière perspectieven)
- Etc.
Meet & Greet met alumni
Na afloop van het panelgesprek gaan studenten in kleine groepjes verder in gesprek met één van de professionals.
Werken met een klinische studieachtergrond
Panelsessie
Drie professionals met een studieachtergrond pedagogische wetenschappen gaan in gesprek over het betreden van de arbeidsmarkt vanuit een klinische studierichting. Zij zullen vragen beantwoorden vanuit het publiek om een duidelijk beeld te geven van de mogelijkheden, zoals:
- Uit welke verschillende specialismen bestaat het klinische werkveld? Waarom hebben zij hiervoor gekozen?
- Kun je op een later moment nog ‘veranderen’ van specialisme? (bijvoorbeeld door bijscholing) Hoe pak je dit aan?
- In hoeverre heeft de doelgroep waarmee je werkt invloed op het werk wat je doet?
- Welke vaardigheden zijn belangrijk om succesvol te zijn in het klinische werkveld? En hoe kun je deze als student al ontwikkelen?
Meet & Greet met alumni
Na afloop van het panelgesprek gaan studenten in kleine groepjes verder in gesprek met één van de professionals.
Alumnipanel - Niet-klinische studieachtergrond
Quincy B. - Specialist Digitaal Leren bij Stedin Academie
Alumnipanel: Klinische studieachtergrond
Ilse Gerritsma - Jeugdbeschermer bij Jeugdbescherming West
Master: Education Child and Family Science
Bachelor: Pedagogische Wetenschappen
LinkedIn: Ilse Gerritsma
Merve Alkilic - Orthopedagoog bij Gemeente Rotterdam | Aandachtsfunctionaris Huiselijk Geweld en Kindermishandeling
Dayenne Vogelaar - Gedragswetenschapper bij Jeugdbescherming West en Voorzitter gedragswetenschappers
Master: Orthopedagogiek
Bachelor: Pedagogische Wetenschappen
LinkedIn: Dayenne Vogelaar
Na mijn stage binnen het speciaal onderwijs ben ik in dienst gegaan bij twee scholen voor kinderen met gedragsproblemen, cluster 4 onderwijs. Al snel merkte ik dat ik meer wilde betekenen voor de gezinnen welke ik zijdelings langs zag komen op de scholen waar ik werkte. Dit maakte dat ik aan de slag ben gegaan als gezinsmanager (jeugdbeschermer) bij Jeugdbescherming regio Amsterdam. Hier heb ik veel ervaring mogen opdoen met het werken met gezinnen met complexe problematiek, maar heb ik ook veel geleerd over mezelf als persoon en als professional. Na 5 jaar met de gezinnen werken, miste ik de uitdaging wat betreft theoretische kennis, wat maakte dat ik aan de slag ging voor een zwangerschapsvervanging bij de William Schrikker Stichting in Rotterdam als gedragswetenschapper. Uiteindelijk ben ik terecht gekomen bij Jeugdbescherming west als gedragswetenschapper en sinds kort ook als voorzitter gedragswetenschappers.