Loopbaan en solliciteren

Workshop Oriënteren en netwerken op de arbeidsmarkt

Welk type baan zou ik kunnen uitvoeren? Welke werkgevers zijn op zoek naar mij? En wat wil ik eigenlijk? Ook als je (ongeveer) weet wat je zoekt, heb je de baan of stage van jouw keuze nog niet direct gevonden. Waar begin je dan met zoeken?

Docent
Sophie Blok  (Studiekeuze-/loopbaanadviseur)
Werkvorm
Workshop

Deze workshop is bedoeld voor studenten en pas afgestudeerden die een beeld willen krijgen van de arbeidsmarkt waarin ze straks kunnen gaan werken. We bespreken hoe je de kansen en mogelijkheden op de arbeidsmarkt in kaart kunt brengen en hoe je deze kennis inzet om gericht en effectief te netwerken. Als je al helder hebt wat je zoekt in een baan, dan helpt deze workshop om interessante werkgevers te identificeren, contacten te leggen en om uiteindelijk gericht te gaan solliciteren. Je krijgt praktische tips voor het zoeken naar interessante werkgevers en vacatures.

Ken jezelf
Wat je zoekt in een baan of werkgever, wordt bepaald door jouw specifieke kennis, vaardigheden, eigenschappen en ambities. Heb je hulp nodig om deze aspecten van jezelf helder te krijgen, dan kun je alvast een kijkje nemen op de LU Careerzone.

Profielfoto
Na afloop van deze workshop zal er een professionele fotograaf aanwezig zijn, welke voor een kleine financiële bijdrage (2 euro) een profielfoto voor op het CV of LinkedIn-profiel kan maken! Wil je hier gebruik van maken? Kleed je dan professioneel en kom naar de workshop! (Betaling geschiedt op locatie middels tikkie)