Podcast: De kunst van Presenteren

We spreken met organisatiepsycholoog Fieke Harinck. Ze is niet alleen een expert op het gebied van onderhandelen, communicatievaardigheden en improvisatie, maar ook co-auteur van het boek 'De kunst van Presenteren'. Fieke deelt inzichten en advies van onschatbare waarde over hoe je impactvolle presentaties geeft die je publiek boeien.

In deze aflevering leer je

• Het belang van het ontwikkelen van presentatievaardigheden en waarom ze er toe doen.
  • Waarom een beknopte kernboodschap cruciaal is voor het geven van een goede presentatie.
  • Hoe stress voor een presentatie juist in je voordeel kan werken.
  • Waarom het beoefenen van improvisatietheater je een meer ontspannen kijk op presenteren kan geven (en op het leven zelf).
  • De ware betekenis van "gewoon jezelf zijn" en hoe dit je presentatiestijl kan verbeteren.

Leiden Psychology Podcast

Deze podcastserie is een speciaal project binnen de afdeling Psychologie van Universiteit Leiden. Het biedt een platform voor mensen om onderwerpen binnen het vakgebied van de psychologie te bespreken vanuit verschillende perspectieven; het perspectief van studenten, van universiteitsmedewerkers, alumni, ervaringsdeskundigen en verschillende onderzoekers. Luister naar Fieke Harinck over de kunst van presenteren in de laatste aflevering.