Remco Breuker bij RTL Nieuws over ‘Noord-Koreaanse oefening’

Noord-Korea heeft een spionagesatelliet gelanceerd, vertelt de staatstelevisie. Hiermee kunnen ook militaire doelen worden bespioneerd. Hoogleraar Korea Studies Remco Breuker lichtte de ontwikkeling toe bij RTL.

'Dit is een belangrijke wetenschappelijke en strategische oefening voor Noord-Korea', aldus Breuker. De satellietbeelden die nu gemaakt kunnen worden, geven een heel nauwkeurig beeld van waar de militaire bases van andere landen liggen. 'Noord-Korea kan haar wapens nu veel gerichter inzetten, en met de satelliet kan ook veel meer informatie verkregen worden'.

'De lancering van deze satelliet is geen gewone provocatie.' Met de lancering ervan geeft Noord-Korea een militair signaal aan zijn vijanden.

Meer weten?

Lees hier het hele artikel.