
Antropoloog Sander Hölsgens in The Conversation over wat scholen kunnen leren van de skatecultuur
De filosofie van skateboarden kan het onderwijs op allerlei manieren hervormen. Samen met collega's onderzocht Sander de waarde van skateboarden in het onderwijs, en hoe leraren deze filosofie in hun klaslokalen kunnen implementeren. Op The Conversation, een platform waar academici en journalisten samenwerken, vertelt Sander meer over zijn onderzoek.
Een belangrijk onderdeel van de skateboardfilosofie is het omarmen van falen als essentieel onderdeel van leren. Net zoals skaters herhaaldelijk moeten vallen om nieuwe trucs onder de knie te krijgen, leren studenten om academische tegenslagen te zien als kansen voor groei in plaats van redenen voor ontmoediging.
'Skateboarden is creatief en vereist vindingrijkheid in het aanpassen aan nieuwe omgevingen. Het is samenwerkend en sociaal: skaters moedigen elkaar aan als ze iets nieuws proberen te leren, waarbij ze erkennen dat iedereen op een ander niveau werkt en voor een andere uitdaging staat.'