Universiteit Leiden

nl en

Problemen met inloggen bij uMail?

9 september 2020

Lukt het je niet om in te loggen bij uMail, je universitaire mailbox? Volg dan dit stappenplan.

Inloggen verandert

Tot begin oktober worden alle studentmailboxen overgezet naar een nieuwe online omgeving, waardoor er een betere integratie mogelijk is met de overige onderdelen van Office 365 en Brightspace. Als jouw mailbox is overgezet, moet je inloggen in de nieuwe omgeving.

Stappenplan inloggen uMail

1. Open een nieuw incognito-/privévenster van je browser (hiermee voorkom je dat cache-gegevens het inloggen verstoren).

2. Ga naar https://webmail.campus.leidenuniv.nl

3. Log in met de gebruikersnaam en het wachtwoord van je ULCN-account. Je gebruikersnaam bestaat uit je studentnummer met een kleine letter 's' ervoor, dus bijvoorbeeld: s1234567.

4. Als jouw mailbox nog niet gemigreerd is, ben je nu ingelogd op de webversie van je uMail.
Als jouw mailbox wél gemigreerd is, zie je een link naar de nieuwe omgeving:

Melding nieuwe omgeving uMail

Via deze url log je vanaf nu in op jouw mailbox.

5. Klik op de link en log in op de nieuwe omgeving. Let op: hier log je in met je Microsoft-account:

  • Je e-mailadres bestaat uit je ULCN-gebruikersnaam + @vuw.leidenuniv.nl. (Voorbeeld: je gebruikersnaam is s1234567. Je gebruikersnaam is dans1234567@vuw.leidenuniv.nl.).
  • Vul het wachtwoord van je ULCN-account in.

6. Bevestig je inlog met Microsoft Authenticator. Heb je Microsoft Authenticator nog niet ingesteld? Lees hier hoe je dat doet.

Meer informatie & contact
Wil je meer weten of heb je hulp nodig? Bezoek de ISSC Helpdesk Portal.

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.