Universiteit Leiden

nl en

ICT

Het universitaire netwerk is niet beschikbaar en gebouwen zijn gesloten op zaterdag 31 juli

28 juli 2021

Op 31 juli wordt het hart van het universitaire netwerk vervangen. Dit maakt het netwerk veiliger, meer toekomstbestendig en sneller. Het universitaire netwerk is op zaterdag 31 juli vanaf 9.00 uur niet beschikbaar (met mogelijke uitloop naar zondag 1 augustus).

Wat betekent dit voor jou?

Zowel thuis als op de universiteit heb je tijdens het onderhoud geen toegang tot het universitaire netwerk en de gebouwen. Alle systemen waarbij je in moet loggen met je ULCN-gegevens zijn niet beschikbaar. Je hebt dan geen toegang tot Brightspace. Ook de website van de universiteit is niet bereikbaar en de gebouwen van de universiteit zijn die dag gesloten.

Tip: Plan je werkzaamheden zo, dat je op zaterdag 31 juli het universitaire netwerk niet nodig hebt.

Kun je wel op afstand werken?

  • Het universitaire netwerk is niet beschikbaar. Voor wie met Remote Werkplek (Citrix) werkt: ook Remote Werkplek is niet bereikbaar.
  • Office365 en OneDrive werken hoogstwaarschijnlijk normaal, maar we kunnen dit niet garanderen.
  • Ook MS Teams is waarschijnlijk beschikbaar, zowel via de app als de webversie. Maar als je gevraagd wordt om opnieuw in te loggen bij een Microsoft-dienst dan bestaat de kans dat dat niet lukt.

Kun je wel bij je e-mail?

Waarschijnlijk kun je wel bij je e-mail. Alle studentenaccounts zijn gemigreerd naar Outlook in Office365. Ook hiervoor geldt dat als je opnieuw moet inloggen bij een Microsoft-dienst, de kans bestaat dat dat niet lukt.

Kun je Brightspace gebruiken?

Nee, het is niet mogelijk om gebruik te maken van Brightspace.

Telefonie

Bellen binnen de universiteit is niet mogelijk.

Vragen?

Heb je vragen? Stel ze vóór 31 juli via de Helpdesk Portal, via helpdesk@issc.leidenuniv.nl of telefoonnummer 071 527 8888.
Let op: op zaterdag 31 juli is de helpdesk ook niet bereikbaar. 

Deze website maakt gebruik van cookies.  Meer informatie.