Update 17 januari 2022: Fysiek onderwijs weer mogelijk

17 januari 2022

We zijn blij dat vrijdag 14 januari jl. is aangekondigd dat wij vanaf deze week weer onderwijsactiviteiten op locatie mogen verzorgen en elkaar dus weer kunnen ontmoeten. In dit bericht de belangrijkste facultaire punten op een rij.

Volg de basisregels en houd je aan de quarantainerichtlijn. Het allerbelangrijkste blijft tenslotte ieders gezondheid en welzijn.

Onderwijs

• Er geldt een maximale groepsgrootte van 75 studenten per zelfstandige ruimte. Een uitzondering hiervoor geldt bij tentamens.
  • Waar mogelijk geldt de anderhalve meter afstand in onze gebouwen en gelden er verplichte looproutes.
  • Het dragen van een mondkapje in onze gebouwen is overal verplicht voor medewerkers en studenten, ook wanneer je zit. Een wegwerpmondkapje (type II) heeft de voorkeur.
  • Alle onderwijsruimtes van de universiteit kunnen geventileerd worden conform de eisen van het RIVM en het bouwbesluit. Zo is er voldoende frisse lucht.
  • Het geroosterde onderwijs voor blok 3 en 4 blijft zoals gepland.
  • De actuele onderwijsinformatie staat in Brightspace.
  • Studieverenigingen krijgen toestemming voor aan onderwijs gerelateerde activiteiten, na overleg met en toestemming van de assessor.
  • De studieplekken op de gehele universiteit zijn beschikbaar via het online reserveringsysteem (SharedDesk).
  • Over de afstudeerceremonies ontvangen alle betrokkenen actuele informatie via het Onderwijs Informatie Centrum.
  • Test jezelf twee keer in de week op het coronavirus. De zelftests zijn beschikbaar voor studenten via zelftestonderwijs.nl.

Studie

• We moedigen iedereen aan om zich te laten vaccineren en boosteren tegen het coronavirus. Studenten en medewerkers uit Leiden kunnen hiervoor terecht bij de GGD Hollands-Midden, de Haagse studenten en medewerkers bij de GGD Haaglanden.
  • Doorloop altijd de coronacheck voordat je naar de universiteit komt.
  • Houd je op de campus aan het campusprotocol en volg de instructies in de gebouwen op.
  • Deze tijd is voor velen (mentaal) belastend. Er is veel informatie en ondersteuning beschikbaar om je in deze tijd te helpen.
  • Maak je je zorgen? Neem dan direct contact op met je studieadviseur.

Heb je nog vragen over de maatregelen, kijk dan op de website voor alle actuele informatie.