Update coronavirus: Versoepelingen ingegaan, nieuwe regels voor mondkapjes en quarantaine

26 januari 2022

Het kabinet heeft op 25 januari 2022 nieuwe versoepelingen aangekondigd. De Universiteit Leiden past deze versoepelingen toe vanaf 26 januari 2022. We zijn blij dat er steeds meer mogelijk is. Er verschijnt zo snel mogelijk een nieuw campusprotocol waarin de nieuwe versoepelingen zijn verwerkt.

Nieuwe mondkapjesregels

Vanaf 26 januari is het dragen van een mondkapje binnen de onderwijsinstelling verplicht, zowel zittend als bij beweging. Een uitzondering wordt gemaakt wanneer je zit en anderhalve meter afstand houdt tot anderen.

Quarantaineregels versoepeld

De quarantaineregels voor studenten zijn versoepeld. Als je langer dan een week geleden een boosterprik hebt ontvangen of in de afgelopen acht weken zelf corona hebt gehad, hoef je niet meer in quarantaine als je in contact bent geweest met iemand die corona heeft en je zelf geen klachten hebt. Lees meer op de website van de Rijksoverheid.

BSA versoepeld

Voor eerstejaarsstudenten is dit jaar de BSA-norm verlaagd.

Horeca weer open

De bedrijfsrestaurants gaan vanaf 7 februari weer open waar mogelijk. De Faculty club, het Academiegebouw en de cafés met zitplaatsen op anderhalve meter afstand zijn geopend vanaf 26 januari.

Sportmogelijkheden Universitair Sportcentrum verruimd

De mogelijkheden om te sporten in het Universitair Sportcentrum zijn verruimd. Kijk op de website van het USC voor deze mogelijkheden.

Lees voor meer details en overige maatregelen de uitgebreide coronavirus update van 26 januari.

Coronavirus update 26 januari