Onderwijs, Organisatie

Hoe de Nationale Studenten Enquête bijdraagt aan de verbetering van de faculteit

3 februari 2022

Hoe bevalt jouw studie aan de Universiteit Leiden je? Wat is je mening over de inhoud van je studie, de docenten, de studiebegeleiding en de faciliteiten van de universiteit? Laat het weten in de Nationale Studenten Enquête (NSE) en help zo mee om jouw studie te verbeteren. Maar ook om toekomstige studenten een goede studiekeuze te laten maken. Oh ja, je maakt ook kans op mooie prijzen!

Hoe doe je mee?

Op 21 januari heb je via je uMail een uitnodiging ontvangen om de NSE in te vullen. Dit kost ongeveer een kwartiertje van je tijd. Heb je de mail niet ontvangen of kun je 'm niet meer vinden? Ga naar de website van de Nationale Studenten Enquête, geef je uMail-adres op en vul de enquête alsnog in. Dit is vanzelfsprekend anoniem.

Prijzen

Als je meedoet maak je kans op de volgende prijzen:

• 1x Apple Macbook Air (t.w.v. €1129,-)
  • 4x Sony Noise Cancelling Headphones (t.w.v. €380,-)
  • 3x Logitech Master Series muis en toetsenbord (t.w.v. € 218,-)
  • 400x Bol.com bon (t.w.v. € 25,-)

Bovendien steun je met je deelname eerstegeneratiestudenten en academici. Want voor elke ingevulde enquête doneert de universiteit via het Leids Universiteits Fonds €0,25 aan LEF, het Leiden Empowerment Fonds.

Wat doet de faculteit met de uitkomsten?

Jullie mening is belangrijk en we gebruiken de uitkomsten van de NSE om jouw studie én de universiteit te verbeteren.  Op de faculteit worden de NSE-resultaten als een van de bronnen gebruikt voor de meerjarenplannen van de opleidingen. Universiteit en faculteit gebruiken de resultaten ook bij het bepalen van de strategie en aandachtspunten op de langere termijn maar ook op korte termijn. Zo kwam uit de NSE het verbeterpunt om studenten beter voor te bereiden op de arbeidsmarkt. De faculteit nam dit punt mee door onder meer het programma ‘Learning My Way’ in te stellen met workshops, coachingsessies en speeddates met alumni. Ook binnen de vakken zelf is er meer aandacht voor arbeidsoriëntatie zoals ontmoetingen met een bredere vertegenwoordiging van het werkveld. De faculteit werkt ook aan verbeterpunten uit de NSE zoals het beter op elkaar aansluiten van feedbackformulieren en meer aandacht voor diversiteit en inclusie.

Dit kwartiertje van je tijd is het dus dubbel en dwars waard. NSE staat open voor jouw mening. Laat die van jou meetellen!

Vragen?

Bekijk eerst de veelgestelde vragen over de NSE. Nog vragen over NSE en faculteit?  Neem dan gerust contact op de assessor van jouw faculteit.

De contactpersoon voor de NSE namens de Universiteit Leiden is Annie de Jong. Zij is te bereiken via a.de.jong@bb.leidenuniv.nl of telefonisch via +316 34510716.