Onderwijs, Sociaal, Onderzoek

Oproep voor masterstudenten en promovendi: meld je aan voor Europaeum, Oxford

1 februari 2022

Masterstudenten en promovendi van de Faculteit der Rechtsgeleerdheid kunnen zich aanmelden voor de spring school event Law and Power, dat van 19 tot en met 21 april 2022 wordt gehouden in Oxford. De aanmeldtermijn verloopt op 14 februari 2022Bekijk hier meer informatie over het evenement en de aanmelding.

Wat is het Europaeum?

Het Europaeum is een netwerk van 17 Europese topuniversiteiten waar de Universiteit Leiden al ruim 25 jaar lid van is. Het Europaeum is opgericht om jonge onderzoekers en leiders samen te brengen om met elkaar ontwikkelingen in Europa te bespreken en het pan-Europese denken te bevorderen. Dit doen zij onder meer door wetenschappers en studenten te ondersteunen in de organisatie van diverse conferenties, colloquia, summer-en springschools. Het Europaeum wordt gecoördineerd vanuit Oxford University.

Spring School april 2022

Deze Spring School onderzoekt de wisselwerking tussen Europa en de buitenwereld in zowel historisch als hedendaags perspectief, met de nadruk op recht en macht, dat wil zeggen formele instituties en normen enerzijds, en hiërarchische relaties anderzijds. Het brengt postdoctorale onderzoekers samen uit onder meer de geesteswetenschappen, sociale wetenschappen en rechtswetenschap. De deelnemers geven alternatieve interpretaties van globalisering, onderlinge afhankelijkheid, de stroom van ideeën, institutionele modellen, mensen, materiële goederen enz. op wereldschaal en de impact ervan op Europa door de tijd heen.

Deelnemen

Deelnemers krijgen voorafgaand aan het evenement leesmateriaal toegestuurd en nemen deel aan levendige werkgroepen tijdens het evenement. Degenen die geen paper presenteren, krijgen een rol als gesprekspartner om Q&A-sessies na presentaties op gang te brengen. We verwelkomen aanvragen van master- en doctoraatsstudenten uit het Europaeum-netwerk die ofwel gewoon willen deelnemen aan de discussies, of een paper van 10-15 minuten willen presenteren. Meer informatie over het aanvragen lees je op: Spring School ‘Law and Power’ 19-21 April 2022 (Oxford)