Schreef jij je scriptie over een onderwerp gerelateerd aan Gelderland?

16 februari 2022

Het Historisch jaarboek voor Gelderland, de Bijdragen en Mededelingen Gelre organiseert jaarlijks een call for papers. Hiermee willen ze studenten of net afgestudeerden de kans bieden onderzoek dat ze tijdens hun studie hebben verricht, bijvoorbeeld in het kader van een stage of bachelor- of masterscriptie, met een breed publiek te delen.

Als dit onderzoek betrekking heeft op de Gelderse geschiedenis nodigen we hen uit om uiterlijk 1 juli een manuscript voor te leggen aan de redactie. Bijdragen vanuit verschillende disciplines (geschiedenis, kunstgeschiedenis, archeologie, landschapsgeschiedenis etc.) zijn van harte welkom.

Vorig jaar schreef Lasse van den Dikkenberg, nu promovendus aan de Faculteit der Archeologie, een paper voor dit jaarboek onder de titel Offermaaltijden op de brandstapel. Dierenbotten in Gelderse midden-ijzertijdgraven (500-250 v.Chr.).

Zie voor meer informatie de volledige call.