Sociaal

Tentoonstelling fotografisch oeuvre Alexine Tinne: gratis toegang voor studenten

17 februari 2022

De Nederlandse fotografe Alexine Tinne was een van de eerste vrouwelijke fotografes en kan worden beschouwd als een ware pionier in de Nederlandse fotografie. Tinne stond bekend om haar moderne, persoonlijke en inclusieve foto's van het negentiende-eeuwse stadsleven. De foto's die Tinne tijdens haar reizen maakte, portretteren de mensen die ze ontmoette op een moderne en inclusieve manier.

Tentoonstelling tot 11 juni

De Universitaire Bibliotheken Leiden en het Haags Historisch Museum hebben een tentoonstelling samengesteld over het opmerkelijke werk en leven van Alexine Tinne. Haar oeuvre wordt tentoongesteld in het Haags Historisch Museum tot 11 juni 2022 (Let op: de tentoonstelling is gesloten van 7 maart tot 14 maart in verband met een vervanging van de geportretteerde foto's).

Gratis toegang voor studenten

Op vertoon van de collegekaart, kunnen studenten van De Universiteit Leiden de tentoonstelling gratis bezoeken.

Meer informatie vind je op de website van de Universitaire Bibliotheken Leiden.

Haags Historisch Museum

Boek je gratis ticket