Organisatie

Update 17 februari 2022: versoepelingen en veel coronamaatregelen komen te vervallen

17 februari 2022

Tot onze vreugde is er zicht op het einde van de coronamaatregelen.  We hopen dat het goed met je gaat en dat je, net als wij, uitkijken naar het ontmoeten van weer meer studenten en docenten in onze prachtige faculteit.

De coronamaatregelen vroegen veel van ieders flexibiliteit en aanpassingsvermogen de afgelopen twee jaar en de komende tijd blijft ook nog een uitdaging. Corona is nog onder ons en daarom gaan wij ook als faculteit ook stap voor stap een aantal maatregelen loslaten. Op een veilige manier met oog voor ieders welzijn.

Blijf thuis bij coronaklachten, je positief bent getest of in quarantaine bent

De universiteit is en blijft een veilige plek als iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt.

• Doorloop altijd de coronacheck voordat je naar onze gebouwen komt. Daarin staan de actuele quarantaine richtlijnen.
  • Studenten en medewerkers van onze universiteit kunnen gratis zelftesten bestellen. op Zelftestonderwijs.nl. Houd rekening met een aantal dagen verzendtijd.
  • Houd je op de campus aan het campusprotocol en volg de instructies in de gebouwen op.
  • Onderwijsruimtes en studieplekken worden regelmatig geventileerd.
  • Geef elkaar de ruimte in de gangen, andere doorstroomruimtes en zoveel mogelijk in studie- en onderwijsruimtes.
  • Maak je je zorgen? Neem dan contact op met je studieadviseur.

Het onderwijs per 25 februari 2022

• Bij de onderwijsactiviteiten mogen we iedereen weer welkom heten. De beperking van max. 75 studenten per zaal komt te vervallen.
  • Het gepubliceerde rooster van het onderwijs wijzigt niet. Alle actuele informatie over het onderwijs staat altijd per vak in de onderwijsomgeving Brightspace. Houd dit goed in de gaten.
  • Afmelden in verband met corona voor fysiek onderwijs en toetsing blijft van belang om iedereen een veilige werk- en studeeromgeving te blijven bieden. De afmeldmogelijkheden blijven bestaan per vak in Brightspace. In deze overgangsfase wordt voor het onderwijs door docenten een online alternatief geboden voor studenten die vanwege corona niet aanwezig kunnen zijn.
  • Reservering van de studieplekken (zoals in de bibliotheek van het KOG) blijft verlopen via SharedDesk.

Mondkapjes niet meer verplicht, maar mogen wel

Mondkapjes zijn vanaf 25 februari niet meer verplicht. Uiteraard mogen ze wel worden gedragen.

Bijeenkomsten en afstudeerceremonies

• De versoepelingen gelden ook voor diploma-uitreikingen en andere activiteiten.
  • Verzoeken voor bijeenkomsten en lezingen kunnen studieverenigingen indienen bij de servicedesk.