Onderwijs, Organisatie

In 2023 het tweede semester in het buitenland studeren? Dat kan nog steeds!

14 maart 2022

Wil je graag het tweede semester van volgend academisch jaar (januari 2023) op uitwisseling naar het buitenland? Er zijn nog prachtige bestemmingen beschikbaar binnen én buiten de EU!

Tot 15 mei 2022, 23.59 uur kun je je via uSis aanmelden voor de tweede selectieronde. Kies maximaal vijf bestemmingen uit de lijst met 2e ronde beschikbare plaatsen.

Let op: dit zijn alleen plekken voor het tweedee (voorjaars-)semester van 2022/2023!

Voor meer informatie over elke bestemming, zie de wereldkaart en de verslagen van studenten eerder op uitwisseling gingen.

Hoe meld je je aan?

• Zorg ervoor dat je aan alle eisen voldoet (kijk ook op de lijst met beschikbare plaatsen naar de extra vereisten van sommige universiteiten);
  • Dien je aanvraag in volgens de instructies op de website (selecteer het tabblad Rechtsgeleerdheid). Je motivatie mag in het Nederlands en maximaal 500 woorden in totaal lang zijn. Vergeet niet ook je cv en bewijs van taalvaardigheid te uploaden;
  • Zorg ervoor dat je alleen bestemmingen selecteert uit de lijst met 2e ronde beschikbare plaatsen;
  • Deadline 15 mei 23.59 uur aanstaande.

Grijp je kans en solliciteer! Er zijn nog veel mooie, spannende en interessante bestemmingen beschikbaar.

Bekijk de website goed. Heb je dan nog vragen, mail dan naar outgoing@law.leidenuniv.nl of kom langs tijdens de inloopspreekuren in het KOG, kamer C005, dinsdag van 10.00-11.00 uur en donderdag van 14.00-15.00 uur.