Onderwijs, Organisatie

LBC wint NSE studieverenigingenwedstrijd

21 maart 2022

De Leidse Biologen Club heeft met 44,25% de wedstrijd tussen de studieverenigingen gewonnen! Dit maakte assessor Joost Barendse afgelopen donderdag 17 maart 2022 bekend tijdens de wekelijkse borrel in de Science Club.

Studieverenigingenrace

De zes W&N-studieverenigingen hebben zich ingezet om zoveel mogelijk studenten de NSE te laten invullen. Zo mailden ze hun leden en zetten ze hun social mediakanalen in. De Leidse Biologen Club (LBC) haalde uiteindelijk het hoogste percentage van ingevulde enquêtes; 44,25 procent van hun achterban vulde de NSE in. LBC ontvangt daarmee een bijdrage van de faculteit voor activiteit voor hun leden. Zij bleven hiermee net boven Shift, die op 43,09 procent eindigde. De Leidsche Flesch, , CDL en SV LIFE en Aesculapius behaalden percentages van respectievelijk 40.02 procent, 35,13 procent, 34,75 procent en 33,82 procent.

NSE

In zeven weken tijd werd de NSE door 12.493 studenten van de Universiteit Leiden ingevuld - een responspercentage van bijna 36,6%. Ook bij W&N is de NSE veel ingevuld; bijna 40% van de studenten gaf zijn/haar mening.

Terugkoppeling voor opleidingen

In de NSE geven studenten hun oordeel over allerlei aspecten van hun opleiding, bijvoorbeeld de inhoud, docenten, lesmethoden en communicatie. Uit de resultaten van de NSE kan de universiteit opmaken wat al goed gaat, maar ook signaleren waar nog verbeteringen nodig zijn. Zo zorgt het invullen van de NSE voor betere opleidingen.