Onderwijs

Versoepeling coronamaatregelen: aanvullend onderwijs en toetsen afgeschaald vanaf blok 4

24 maart 2022

Nu de overheid de coronamaatregelen heeft versoepeld, zal de Universiteit Leiden ook de voorzieningen voor aanvullend onderwijs en toetsen afschalen. De wijzigingen gaan in vanaf blok 4, dus 4 april 2022.

Wat verandert er?

Onderwijs

• Aanvullende vormen van onderwijs voor studenten in quarantaine zullen verder afgeschaald worden en niet meer standaard beschikbaar zijn.
  • Opleidingen kunnen er nog steeds voor kiezen om aanvullende vormen van onderwijs aan te bieden in bijzondere omstandigheden. Bijvoorbeeld voor internationale studenten die vanwege reisbeperkingen in hun eigen land niet naar Nederland kunnen komen, of studenten die tot een risicogroep behoren.
  • Kun je niet deelnemen aan het onderwijs door coronagerelateerde gezondheidsproblemen, quarantaine of reisbeperkingen? Volg de instructies van je opleiding.

Toetsen

• De Universiteit Leiden biedt niet langer standaard hybride toetsen aan (online en op locatie tegelijk). In plaats daarvan kunnen opleidingen ervoor kiezen om een toets online of op locatie aan te bieden.
  • Opleidingen bieden niet langer standaard aanvullende toetsen op locatie aan voor studenten die vanwege corona niet aanwezig kunnen zijn bij een toets.
  • Kun je niet deelnemen aan een toets door coronagerelateerde gezondheidsproblemen, quarantaine of reisbeperkingen? Volg de instructies van je opleiding.

Let op: als je in blok 3 door corona een toets hebt gemist en hiervoor al een vervangende toets hebt gepland in blok 4, gaat die gewoon door.

Informatie van je opleiding

Je opleiding informeert je op de gebruikelijke manier over het rooster en de vorm van je colleges en toetsen in blok 4.