Deelnemers gezocht voor onderzoek naar virtual reality

13 april 2022

Ben je student en ben je geïnteresseerd in virtual reality? Doe mee met het onderzoek ‘Experimenteren met Virtual Reality’ van de Universiteit Leiden en Saxion Hogeschool en draag bij aan het antwoord op hoe VR kan worden ingezet tijdens wetenschappelijk onderzoek.

Virtuele omgeving

Tijdens het onderzoek draag je een VR-bril en beweeg je je 13 minuten door een virtuele omgeving. Je wordt aangesloten op een draagbaar apparaat dat je hartslag en huidgeleiding monitort. Dit vormt een indicatie hoe je de VR-omgeving ervaart. Voordat je kan deelnemen aan het onderzoek vul je thuis een online vragenlijst in (+/- 10 minuten). Daarna kun je een afspraak inplannen om deel te nemen. Het onderzoek zelf vindt plaats in het Kamerlingh Onnes gebouw van de Universiteit Leiden. Ook na afloop van het onderzoek word je gevraagd om ter plaatse opnieuw een vragenlijst in te vullen die gaat over jouw ervaring van de virtuele omgeving.

Het onderzoek

Sommige onderwerpen zijn lastig concreet te onderzoeken, zoals hoe een stedelijke omgeving wordt ervaren. Omgevingen veranderen immers continu. In deze studie wordt onderzocht of onderzoek met behulp van VR hier een uitkomst voor zou kunnen bieden.

Interesse?

Meld je aan voor het onderzoek via onderstaande knop. Ook vind je hier meer informatie over de studie en deelname.

Meer informatie en/of aanmelden