Sociaal, Onderzoek

Doe mee aan onderzoeksproject WARN-D over stress en psychische problemen onder studenten

23 oktober 2022

Studeren kan een stressvolle tijd zijn en sommige studenten kunnen hierdoor problemen ervaren met hun mentale gezondheid, zoals depressie. Om deze oorzaken van stress beter te begrijpen zoomt onderzoeksproject WARN-D onder leiding van universitair docent dr. Eiko Fried gedurende twee jaar in op het dagelijks leven van studenten. Meld je nu aan voor het derde cohort en help mee om meer inzicht te krijgen in het welzijn van studenten. Al 1000 studenten gingen je voor!

Hoe?

Met behulp van smartwatches en smartphones volgen we drie maanden lang 2000 studenten in hun dagelijkse activiteiten. Daarna zullen we elke 3 maanden bij je checken hoe je emotioneel welbevinden en geestelijke gezondheid zich de komende 2 jaar ontwikkelen. De verzamelde gegevens zullen worden gebruikt om een gratis WARN-D-app te ontwikkelen om psychische problemen vroegtijdig aan te pakken.

WARN-D onderzoeksproject

Bekijk de video op de oorspronkelijke website of

Geïnteresseerd?

Bij deelname ontvang je een Garmin smartwatch die drie maanden lang data verzamelt. Vervolgens ontvang een geïndividualiseerd rapport van hoe je stemming en je ervaringen zich in deze periode hebben ontwikkeld en kun je tot €90,- verdienen door vragenlijsten in te vullen. Bezoek voor meer informatie over het onderzoeksproject de Facebookpagina, Instagrampagina of de website van WARN-D.

Inschrijven

Je kunt je tot en met 31 oktober 2022 inschrijven om deel te nemen aan het onderzoeksproject via onderstaande button.

Meedoen